وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اولین دیدار و مصاحبه خود با خبرنگاران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، تلاش‌های محمد بن سلمان را ستود.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست مجازی با خبرنگاران و نمایندگان جامعه مدنی در شورای همکاری خلیج فارس که “شورای عربی تکامل منطقه‌ای” آن را برگزار کرد، گفت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در مسیر مبارزه با تروریسم و حمایت از صلح در منطقه هستند.

وی افزود: این جلسه در سایه چالش‌هایی که جهان به دلیل افراط‌گرایی و همچنین پیامدهای کرونا با آن مواجه است مسئله مهم و سازنده‌ای است. من دوست دارم با تمام حامیان صلح به خاطر نقششان در روند صلح دیدار کنم.

گانتس گفت: صلح پاسخ استراتژیک و بهتری برای مقابله با ایران و نظام‌های مشابه است. ایمان دارم که ما قوی‌تر از آن‌ها هستیم. باید فکر کنیم و از طریق رسیدن به صلح و ثبات دنبال راه‌هایی برای مقابله با گروه‌های تندرو در منطقه باشیم. مادامی که دیدگاه و گفتگو و پیشنهاداتی داشته باشیم در مقابله با آن‌ها قوی‌تر خواهیم بود.

وی گفت: معتقدم که صلح از طریق مذاکره، قوی و ممتاز و گسترده‌تر خواهد بود. صلح کنونی با امارات و بحرین با همکاری مشترک به تحولات استراتژیک مثبت برای تمام منطقه منجر می‌شود.

گانتس گفت: ما امکانات ممتاز و پیشرفته‌ای در علوم، پزشکی و تمام زمینه‌ها داریم. 

این مصاحبه بعد از آن صورت می‌گیرد که اخیرا بحرین و امارات توافق صلح با رژیم صهیونیستی امضا کردند.

گانتس همچنین ترکیه را به برهم زدن ثبات منطقه و تلاش علیه صلح متهم کرد و خواهان اعمال فشار بین‌المللی برای تغییر رفتار ترکیه شد.

رژیم صهیونیستی علنا از ترکیه انتقاد نمی‌کند چراکه روابط تجاری و دیپلماتیک میان دو طرف به رغم حمایت آنکارا از فلسطینی‌ها ادامه دارد.

گانتس مدعی شد ترکیه و ایران مانع تقویت صلح هستند و از حملات منطقه‌ای حمایت می‌کنند.

اشاره وی به مداخله ترکیه در شمال سوریه، مدیترانه شرقی، لیبی و ارتباط با حماس است.

وی افزود: مسئله ترکیه بسیار پیچیده است چراکه ترکیه عضو ناتو است.