امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: تبیین آرمان‌های انقلاب و ترویج فرهنگ انقلابی از بروز خسران و زیان در نظام مقدس جمهوری اسلامی جلوگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام قاسم هاشمی، در اولین همایش تجلیل از فعالان فرهنگی شاهین‌شهر و میمه که امروز(یکشنبه- ۱۲ بهمن) هم‌زمان با آغاز دهه فجر در مصلی شاهین‌شهر برگزار شد بر ضرورت خودآگاهی انقلابی در جامعه تأکید و اظهار کرد: خودآگاهی انقلابی نظیر بینش شهید سردار قاسم سلیمانی و اراده‌ای از جنس این سردار والا مقام برای صیانت و حفاظت کشور از بدخواهی‌ها، دشمنی‌ها و آسیب‌ها نیاز است.

وی نماز جمعه و محافل ادعیه گروهی را پایگاهی برای انسجام فعالان فرهنگی و مؤمنان برشمرد و افزود: یکی از اهداف برگزاری همایش تجلیل از فعالان فرهنگی عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب در تکریم جوانان انقلابی و مومن فرهنگی است و دیگر هدف آن ایجاد بستر و انگیزه برای فعالیت و تلاش فعالان و جوانان انقلابی در تبیین فرهنگی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب در جامعه به نحو پویا و مؤثر است.

به گزارش ایسنا، امام جمعه شاهین‌شهر، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، شهیدان جنگ تحمیلی، مدافعان سلامت و مدافعان امنیت، افراد را به سه گروه خودآگاه، ناآگاه و کم‌دانش تقسیم کرد و افزود: افرادی همانند سردار دل‌ها خودآگاهی کافی در انقلاب، ارزش‌ها و آرمان‌ها داشته و تا آخرین قطره خون از نظام مقدس جمهوری اسلامی صیانت و حفاظت می‌کنند، برخی نیز نسبت به انقلاب و ارزش‌ها ناآگاه بوده و نیازمند تبیین و ترویج فرهنگ انقلابی‌اند، اما دسته کم‌آگاه بزرگ‌ترین خُسران برای جمهوری اسلامی خواهند بود.

وی خودآگاهی را ابزار برنده‌تر و قوی‌تری در مقابله با استکبار برشمرد و اظهار کرد: ابزار رسانه فرصتی است برای ایجاد بستر مناسب از درک ماهیت و عمق انقلاب و زوایای پنهان وجودی آن در تعمیق خودآگاهی انقلابی که لازمه استکبارستیزی و مقابله با دشمنان است و باید در راستای نیل به این هدف هر اقدامی در جهت تبلیغ، ترویج و گفتمان انقلابی را صیانت و حمایت کرد.

در این همایش از ۱۸۰ فعال فرهنگی که ۱۳۰ نفر آن در شاهین‌شهر و مابقی در شهرهای گز برخوار، میمه، وزوان، گرگاب و لایبید بودند تجلیل شد.