مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: به علت عمق زیاد زمین لرزه و وقوع آن در دریا میان جزیره قشم و بندرکنگ خسارت مالی سنگین و جانی در پی نداشت.

مهرداد حسن زاده صبح شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح زلزله ۵.۵ ریشتری شنبه شب در مرز خلیج فارس میان جزیره قشم و بندرکنگ بیان داشت: ساعت ۱:۰۱ بامداد روز شنبه زمین لرزه ایی به بزرگای ۵.۵ ریشتر در مرز خلیج فارس میان جزیره قشم و بندرکنگ در عمق ۱۹ کیلومتری زمین رخ داد که برابر اطلاعات مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، کانون آن در حوالی بندر کنگ گزارش شد. اما این زمین لرزه در شهرستان های بندرعباس، پارسیان، جزیره هرمز، تنب بزرگ و کوچک و بوموسی هم احساس شد.

وی عنوان کرد: عمده اتفاقات در بندرلنگه و در سه روستای کلاتو، سایه خوش و دژگان این شهرستان رخ داد، ترک خوردگی های عمیق منازل روستایی و آسیب به بافت فرسوده این روستاها عمده خسارات وارده بوده است.

حسن زاده تصریح کرد: در هر سه روستا اسکان اضطراری، چادر و موکت برپا است و تمامی امکانات فراهم شده است، تا با کمبودی روبرو نباشیم. با هماهنگی با فرماندار، بخشداران و دهیاران تمامی شرایط لازم پیش بینی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است، اضافه کرد: تنها یک مصدوم در روستای سایه‌خوش نیز گزارش شده بود که به صورت سرپایی درمان شد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری سایر نهادهای مسئول بررسی ها به صورت متناوب رصد و استمرار خواهد یافت، خاطرنشان کرد: به طور حتم تیم های ارزیاب و امدادی در محل مستقر و تمامی پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

حسن زاده افزود: با این وجود، سازمان مدیریت بحران تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی را به حالت آماده‌باش درآورده و تیم‌های ارزیاب از بخشداری‌ها، جمعیت هلال احمر و … را نیز به محل اعزام کرده است.

به گفته وی، همچنان تیم های ارزیاب و امدادی در محل حادثه حضور دارند و گزارشی از خسارت های احتمالی مخابره نشده است.