مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: پروژه آبرسانی به ۸۵۰۰ نفر از ساکنان جنوب این استان به منظور اتقای شاخص‌های بهره‌مندی از آب آشامیدنی تا پایان اسفند سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا قاسمی ۲۲ دیماه با اشاره به اینکه تکمیل عملیات اجرایی باقی‌مانده مجموعه ۲۵ روستایی دلگان‌ها از پروژه‌های در حال اجرای این شرکت در سواحل مکران بوده اظهارکرد: تاکنون در ۲ فاز بالغ بر ۹۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع در روستاهای تحت پوشش اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه تامین آب ۹ روستا در این منطقه به صورت بهداشتی از خط انتقال شیرگواز در حال انجام است و سایر روستاها تا تکمیل عملیات آبرسانی سیار می‌شوند افزود: در راستای اجرای این پروژه پس از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و با هدف تعیین تکلیف قراردادهای اجرایی متوقف شده و دارای پیشرفت فیزیکی کند، برای خلعیت پیمانکار وقت اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: فراخوان و انتخاب پیمانکار جدید در دستور کار قرار گرفت تا عملیات باقی‌مانده قرارداد قبل، شامل اتصال خطوط انتقال به شبکه‌های توزیع، ساخت حوضچه‌های مورد نیاز و اجرای ۲ کیلومتر لوله‌گذاری در محل انفصال خطوط به پیمانکار جدید محول شود که در سه فاز اجرایی مشغول به کار است.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه زمان‌بندی مصوب مقرر شد تا پایان اسفند سالجاری در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز این طرح تکمیل و به بهره‌برداری برسد بیان کرد: با توجه به اینکه تامین آب این مجموعه در طرح آبرسانی زیر مجموعه سد پیشین قرار گرفته و از آنجایی که اتصال به طرح پیشین به دلیل وجود خطوط انتقال طولانی، مشمول زمان بوده تامین آب مجموعه دلگان‌ها از این طرح آبرسانی زیرمجموعه سد زیردان انجام می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ نیز ۱۵۸ میلیارد تومان (۹۴ میلیارد تومان صندوق و ۶۴ میلیارد تومان بودجه عمومی) معادل ۱۰ درصد بودجه حوزه آب کشور به این استان تعلق گرفته است.

وی ادامه داد: تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص بهره‌مندی مردم روستایی سیستان‌وبلوچستان از دسترسی به آب آشامیدنی سالم به ۷۳ درصد می‌رسد و هم‌اینک نیز شاخص بهره‌مندی آب در مناطق روستایی ۶۸ درصد است.