مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در حال حاضر آرد نانوایی‌ها در سه مرحله در طول هر ماه بدون هیچگونه تاخیری در اختیار آنها قرار می‌گیرد و این موضوع نشان‌دهنده وضعیت مناسب موجودی ذخایر گندم و چرخه تولید و توزیع آرد در استان خوزستان است.

امید جهان‌نژادیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت مطلوب موجودی ذخایر گندم خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده گندم در کشور، هیچ گاه برای تامین آرد و مصرف خود دچار مشکل و کمبود نشده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم به صورت مستقیم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است، افزود: سالانه حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تن گندم جهت مصرف درون استانی نیاز است که با وجود تولیدات بی‌نظیر کشاورزان، هیچ گونه نگرانی و دغدغه درخصوص تامین آرد و نان را نداریم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر آرد نانوایی‌ها در سه مرحله در طول هر ماه بدون هیچ گونه تاخیری در اختیار آنها قرار می‌گیرد و این موضوع نشان‌دهنده وضعیت مناسب موجودی ذخایر گندم و چرخه تولید و توزیع آرد در استان خوزستان است.

 جهان‌نژادیان عنوان کرد: اطلاعات کامل واحدهای نانوایی برای استفاده از سامانه هوشمند پایلا در حال ثبت و بروزرسانی هستند و به زودی این اطلاعات نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از سامانه پایلا می‌تواند مانع از هدررفت منابع کشور شود، گفت: با ثبت اطلاعات کامل واحدهای تولیدی نان، توزیع آرد هوشمند خواهد شد و پس از آن تمام مراحل حمل و نقل آرد از کارخانجات تا واحد نانوایی و تحویل آن به صورت بر خط توسط ناظرین پایش خواهد شد.

وی افزود: فروش آرد یارانه‌ای به نانوایی‌های معمولی و فانتزی‌پزها با دو قیمت متفاوت انجام می‌شود که آرد یارانه‌ای نوع اول حاصل از فروش گندم ۶ هزار و ۶۵۰ ریالی و آرد یارانه‌ای نوع دوم از طریق فروش گندم ۹ هزار ریالی به کارخانجات آردسازی تهیه و توزیع می‌شود.

جهان‌نژادیان با بیان اینکه میزان سهمیه آرد اختصاص یافته با توجه به آمار جمعیتی و تصمیم شورای گندم، آرد و نان هر شهرستان تعیین می‌شود، گفت: به ازای هر نفر به طور میانگین سهمیه مصرف ۷.۵ کیلوگرم آرد در نظر گرفته شده ولی با توجه به جمعیت روستایی و عشایری این مقدار در برخی از شهرستان‌ها موجب شده که سهمیه اختصاص یافته با تغییراتی مواجه شود.