معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی در دل مردم جای دارد و حفظ این جایگاه نیز به عهده جامعه دانشگاهی است.

 غلامرضا غفاری، ۱۷ دی ماه سال جاری، با حضور مجازی در همایش ادبیات ملی مقاومت با محوریت سردار حاج قاسم سلیمانی که در سالن اجتماعات بانک ملی بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی همانطور که لقب سردار دلها را به خود اختصاص داد، در واقعیت نیز جایگاه ویژه‌ای در دل مردم دارد، اضافه کرد: سردار سلیمانی به دلیل اینکه با لایه‌های مختلف جامعه برخورد داشت، در دل مردم جای گرفت و از همین جهت حفاظت از این جایگاه به عهده دانشگاهیان است و باید چنین همایش‌هایی فعال‌تر باشد تا قشر جوان جامعه با زوایای مختلف ادبیات ملی مقاومت آشنا شود.

وی با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی از سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی است، افزود: ادبیات میراث و نماد هویتی هر ملت و جامعه‌ای است که پژوهشگران و محققان اگر می‌خواهند پی به گذشته یک ملت ببرند به سراغ ادبیات گذشته آن جامعه می‌روند.

غفاری با تأکید براینکه بررسی دقیق یک جامعه از طریق ادبیات آن جامعه انجام می‌شود و این نشان از ارتباط تنگاتنگ ادبیات و فرهنگ جامعه با یکدیگر دارد، ادامه داد: وضعیت تمدن یک جامعه بر تولیدات حوزه ادبیات آن جامعه تاثیرگذار است، هر چه ادبیات  ملتی فاخرتر باشد آن جامعه در آن دوران از تمدن و جایگاه بالاتری نیز برخوردار است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه داشته‌های هر ملت در ادبیات آنان به چشم می‌خورد، ادبیات حماسی و مقاومت بخش ارزشمند و مهمی از ادبیات ما را تشکیل می‌دهد، افزود: جهت‌گیری امید بخش و حرکت رو به جلو در این ادبیات دیده می‌شود، گام‌ها را هویت‌ساز می‌سازد و سرنوشت یک ملت را سربلند خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه رسالت هنر این است که زیبایی‌های یک جامعه  را و یا یک دوره تاریخی را به درستی به تصویر بکشاند و بازنمایی کند، تصریح کرد:  چهره سردار شهید قاسم سلیمانی یک سرمایه است و این قهرمان ملی داشته‌های زیادی برای به تصویر کشیدن دارد.

غفاری با تأکید براینکه سردار حاج قاسم سلیمانی الگوی تمام و کمال برای مردم است، اظهار کرد: قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهید سلیمانی مرجع و الگو برای جوانان است و عرصه هنر باید این مسیر و نگاه را زنده نگه دارد.