فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به این مطلب که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه های فردی، اجتماعی، اخلاقی، نظامی و ... ویژگی های برجسته ای داشت، اظهار کرد: این شهید گرانقدر چهره واقعی تقریب جهان اسلام بود و امروز به عنوان نماد وحدت ایران اسلامی است.

سردار “حسین معروفی”در آئین آزادی ۶۳ مددجوی جرایم غیرعمد و مالی از زندان های استان کرمان با تاکید بر این مطلب که  سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همواره به چگونگی انجام رسالت و وظیفه در جبهه حق توجه داشت، گفت: این شهید گرانقدر چهره واقعی تقریب جهان اسلام بود و امروز به عنوان نماد وحدت ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دنبال هیچ عقبه ای نبود و همواره براساس رسالت محوری حرکت می کرد، اظهار کرد: یکسال از شهادت ابرمجاهد تاریخ معاصر ما و قهرمان بزرگ ایرانیان و جهان اسلام می گذرد، شهادتی که غم آن هیچ‌گاه کهنه نمی شود و امروز فضای کشور ما در سالگرد شهادت شهدای مقاومت فضای معنوی است و  عاشورایی در خانه های ملت بزرگ ایران برپاست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  با تاکید بر این مطلب که علت ماندگاری و جاودانگی  اندیشه، فکر و اراده سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان، تاسی به مکتب عاشورا بود، عنوان کرد: عاشورا ماندگار است و این شهید عزیز خروجی عاشورا است و ۴۰ سال عاشورایی زندگی و جهاد کرد.

وی بیان کرد: نظام سیاسی این مرد بزرگ، جامع الاطراف و نگاه او نگاهی اسلامی و مبتنی بر اسلام ناب بود و از این رو او امروز بر همه قلوب ملت ایران حاکم است و بسیاری از افراد در حالی عاشق سردار سلیمانی هستند که هیچگاه او را ندیده اند.

سردار معروفی با اشاره به این مطلب که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه های فردی، اجتماعی، اخلاقی، نظامی و … ویژگی های برجسته ای داشت، تصریح کرد: دشمن شناسی و امام شناسی دو ویژگی برجسته این مرد بزرگ و الهی بود.

وی ادامه داد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هم دشمن و هم امام خود را خوب می شناخت و به همین دلیل ۴۰ سال در جبهه حق تردید نکرد و کند نشد و می دانست انقلاب و امام واجب التعظیم است.

معروفی گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی استحکام درونی به معرفت و همواره به خداوند توکل داشت و سنت الهی در یاری جبهه حق را باور داشت و بر این اساس ۴۰ سال سنت الهی را عملیاتی کرد و باور داشت که امام وی برحق است؛ انقلاب برحق است؛ عاشورا و اهل بیت (ع) و قرآن برحق هستند و پای آن حق ایستاد و اربا اربا شد و خدا عزیزش کرد.

وی تاکید کرد: دلیل اصلی اینکه حاج قاسم از دشمن نمی ترسید و در نزدیک دشمن در دهان گرگ را ه می رفت، این بود که از خدا می ترسید و از غیر خدا نمی ترسید.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با یادآوری این مطلب که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس حبیب ثارالله بود و امروز حبیب مردم است، گفت: مسئولیت ما در کرمان بسیار سنگین است زیرا امروز کرمان، کانون توجه جهان اسلام و ایران است و باید فرهنگ غنی و مکتب حاج قاسم از کرمان به بهترین شکل ممکن ساری و جاری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح  سردار سلیمانی برای آزادی زندانیان مالی و جرایم غیرعمد با همکاری سپاه ثارالله، دادگستری کل استان و اداره کل زندان ها اشاره کرد و ادامه داد: از هفته بسیج کار مومنانه ای با همکاری دادگستری کل استان و سازمان زندان آغاز شده است و با تشکیل کارگروه های صلح و سازش تجربه بسیار مومنانه ای در استان کرمان برای ایجاد زمینه آزادی زندانیان مالی و جرایم غیرعمد انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در راستای ایجاد زمینه آزادی مددجویان غیرعمد و مالی در استان کرمان مورد توجه فرمانده سپاه کشور نیز قرار گرفته است.

در این آیین و در جوار مزار شریف سردار جبهه مقاومت، احکام ازادی ۶۳ مددجوی جرایم غیر عمد و مالی به انها اهدا شد.