نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان با اشاره به رشادت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی فقط در عرصه نظامی سردار نبود، بلکه در عرصه دیپلماتیک، ولایتمداری، خودسازی، اخلاق، معنویت، مهربانی و خدمت به مردم نیز سردار بود که مجمع این کمالات در به عنوان مکتب سلیمانی نام گرفته که وظیفه ما آشنایی با این مکتب، عمل به آن در زندگی انتقال به نسل های بعدی است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان ضمن اشاره به مناسبت‌ها یکی از راه‌های مهم تحصیل تقوا را ایمان قوی به خداوند، فهم دقیق از مبانی دینی و بصیرت و درک عمیق نسبت به حوادث و اتفاقات روزگار، مقاومت و رشادت برای دفاع از ولایت و ایثار جان در این مسیر عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) تجلی این نکات هستند که در دوران بعد از وفات حضرت رسول اکرم(ص)، بر اساس ایمان و درک عمیق از مبانی دینی، فاصله‌گیری جامعه مسلمین از خط صحیح را تشخیص داد و در عرصه دفاع از ولایت تا پای جان مقاومت کرد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به مقاومت بانوان مسلمان و متعهد ایران در برابر کشف حجاب رضاخانی که نشات گرفته از ایمان قوی وفهم دقیق و درک عمیق از حوادث بود، بیان داشت: امروز هم باید نسبت به توطئه‌های دشمنان برای تغییر هویت ما، ترویج فساد اخلاقی و حاکمیت‌بخشی به فرهنگ منحط غربی هوشیار باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی، رشادت و شهادت سرداران شهید علم‌الهدی در هویزه و شهید حاج قاسم میرحسینی در شلمچه را نیز نشات گرفته از همین روحیه دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به نامه امام خمینی(ره) به رئیس اتحاد جماهیر شوروی و دعوت گورباچف به مبانی دین اسلام و هشدار نسبت به در هم شکستن تفکر مارکسیسم، این نامه را مشابه پیش‌بینی پیامبر اکرم(ص) از در هم شکستن کاخ‌های شرق و غرب در جریان جنگ احزاب دانست و بیان داشت: همان گونه که در زمان پیامبر اکرم(ص) منافقان پیش‌بینی پیامبر اکرم(ص) را به سخره گرفتند، عده‌ای هم باور نمی‌کردند که انقلاب اسلامی که به ظاهر در ضعف بود بتواند این چنین در برابر یک ابرقدرت جهانی قد علم کند. 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، قیام مردم در نهم دی‌ماه ۱۳۸۸ و حرکت خروشان در دفاع از ولایت و دین را تجلی ایمان قوی، فهم دقیق از مبانی اسلام و درک عمیق از حوادث روزگار دانست و تصریح کرد: در موقعیتی که عده‌ای دچار فتنه شدند و نتوانستند راه حق را از باطل تشخیص دهند و گرفتار توطئه‌های دشمن شدند، این سیل خروشان حضور مردم فهیم و بصیر همه فتنه‌ها را شست و صحنه کشور را آرام کرد.

وی با اشاره به این که اگر این فهم در ابتدای اسلام می‌بود و امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) از چنین جمعیتی برخوردار می‌بودند چه بسا سرنوشت اسلام طوری دیگر رقم می‌خورد، ابراز داشت: انقلاب اسلامی در نتیجه سال‌ها تلاش ائمه اطهار(ع)، علما و مردم است که مردم را به صحنه آورد و درک مردم را بالا برد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی محصول ایمان قوی به خداوند، فهم دقیق از مبانی دینی و بصیرت و درک عمیق نسبت به حوادث و اتفاقات روزگار، مقاومت و رشادت برای دفاع از ولایت و ایثار جان در این مسیر است که همه اینها در مکتب حاج قاسم سلیمانی تجلی پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به رشادت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی فقط در عرصه نظامی سردار نبود، بلکه در عرصه دیپلماتیک، ولایتمداری، خودسازی، اخلاق، معنویت، مهربانی و خدمت به مردم نیز سردار بود که مجمع این کمالات در به عنوان مکتب سلیمانی نام گرفته که وظیفه ما آشنایی با این مکتب، عمل به آن در زندگی انتقال به نسل های بعدی است.

امام جمعه زاهدان در خطبه‌ دوم نماز جمعه یکی دیگر از روش‌های تحصیل تقوا را تلاش و مجاهدت در راه اقامه دین و اجرای احکام و تحقق عدالت در جامعه در همه عرصه‌ها دانست و تصریح کرد: همه باید در مسیر ولایت ثابت قدم باشیم و در برابر هجوم استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی در میدان بمانیم و از تبلیغات آنها نهراسیم و با اتکال به خداوند و تکیه بر توانمندی داخلی خصوصا جوانان در صدد مقابله با نقشه‌های دشمن برآییم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان، وظیفه دولتمردان را در این زمینه به مراتب بیشتر از مردم دانست و بیان داشت: مسئولان بایستی در سخن و عمل، مظهر ایمان، بصیرت، عزت و اقتدار ملی و انقلابی باشند و هرگز به خود سستی راه ندهند و سخنی بر زبان نیاورند که دشمن از آن برداشت ضعف کند.

وی با استناد به آیه شریفه ۱۳۹ سوره مبارکه آل عمران « وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» بیان داشت: شهدا برای اقامه دین، حاکمیت احکام و اجرای عدالت جانفشانی کردند و باید این راه دنبال شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به ابلاغ سند تحول قوه قضائیه توسط آیت‌الله رئیسی ضمن قرائت هفت بند این سند، این بندها را نیازهای ضروری سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد و بیان داشت: قوه قضائیه در کشور و استان ما باید با قدرت و قوت و همکاری مسئولان و همراهی مردم در اجرای عدالت بکوشد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی ضمن اشاره به تاخیر در رسیدگی به برخی پرونده‌ها و هم‌چنین نبود قاطعیت در اجرای برخی از اقدامات، بیان داشت: انتظار می رود با حمایت دستگاه قضایی در مرکز، دوستان استان به وظیفه خود به خوبی عمل کنند تا قوه قضائیه ملجأ و پناهگاه مردم باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به مقوله عدالت در عرصه اقتصادی و و لزوم بهره‌مندی همه مردم از خدمات نظام به تشریح اهداف سفر اخیر به استان کرمان و هم‌چنین بازدید از حاشیه شهر زاهدان پرداخت و بیان داشت: بنا به دعوت نماینده ولی فقیه و استاندار کرمان برای تبادل تجربیات و شروع همکاری به استان کرمان سفر کردیم که یکی از محورهای این سفر مباحث اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار از نقاط مختلف کشور و تلاش برای رشد اقتصادی و بازدید از برخی پروژه‌ها بود.

وی ادامه داد: در بازدید از طرح‌های گسترده ساماندهی حاشیه شهر زاهدان به همراه مسئولان مرتبط، بر نگاه بلند، برنامه‌ریزی برای آینده دور و طراحی نقشه جامع و اجرای هماهنگ همه دستگاه‌ها تاکید شد و این که باید با تقوات روستاها و احداث شهرهایی در نقاطی که زمینه اشتغال وجود دارد پدیده حاشیه‌نشینی جلوگیری کرد.