با همت و تلاش کارکنان مناطق عملیاتی چشمه خوش/ دهلران/ سركان و همکاری متخصصان و مهندسان واحد تعمیرات اساسی ستاد بهره برداری نفت و گاز غرب يكي از مهمترين عمليات های تعمیراتی این شرکت با هدف استمرار تولید نفت با موفقیت پایان یافت.

مهندس کاظمی معاون مدیرعامل در عملیات این شرکت بهره بردار با اعلام این خبرافزود: تعمیرات اساسی در واحد نمک زدایی و بهره برداری قدیم دهلران با هدف حفظ، نگهداشت و استمرار تولید در قالب فعالیت تعمیراتی در سال جاری و در کمتر از دوماه و صرف بیش از ۴۵ هزار نفر ساعت با موفقیت به پایان رسید.

کاظمی گفت: با همکاری و همدلی مهندسان و کارکنان خدوم مناطق عملیاتی چشمه خوش/ دهلران/ سركان با برنامه ریزی و زمانبندی دقیق و منظم در کنار بسیج امکانات در واحدهای عملیاتی، مهندسی و پشتیبانی یکی از کامل ترین عمليات هاي تعمیرات اساسی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب با عبور از سد مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه، کمبود مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در شرایط جوی نامساعد و شيوع بيماري كرونا بدون وقوع حادثه انجام شد.

وی با تشریح فعالیت های تعمیرات در پنج گروه اصلی شامل تعميرات خطوط لوله، مکانیک، برق، ابزاردقیق و کارگاه مرکزی گفت: از جمله ی موارد این تعمیرات مهم و اساسی می توان به گريت بلاست و رنگ آمیزی تجهیزات اصلي بر اساس گزارش هاي بازرسی فني شامل تميز كاري و شستشوي مخزن ذخيره هوا، تست تفکیک گر (Test Separator) ، برج گوگرد زدا، مخزن بهره برداري، KOV، KOD ، تعمیر و تنظیم شیر هاي ایمنی مخزن IGF و CPI، مخزن ON SPEC، مخزن OFF SPEC ، جوشكاري، هيدرو تست، تميزكاري و ترميم بر روي پيش گرم كن هاي ۱ و ۲، ديسالتر ۱ و ۲ و مخازن Fresh Water و Dilution Water و Treated Water اشاره کرد.

معاون مدیرعامل در عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در پایان از کارکنان این شرکت و مناطق عملیاتی چشمه خوش/ دهلران/ سرکان که با توجه به سخت گذر بودن منطقه با روحيه خستگی ناپذیر در جهت استمرار تولید و تحقق اهداف تولید شرکت تلاش می کنند قدردانی کرد.

گفتنی است، واحد بهره برداری دهلران در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب غرب شهرستان دهلران در استان ایلام قرار دارد و با ظرفیت اسمی ۵۵ هزار بشکه در روز نفت تولیدی میادین دهلران و دانان را پس از فرآورش و شیرین سازی به واحد بهره برداری چشمه خوش پمپاژ و ارسال می کند.