مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی اصلاح نژاد دام های عشایری را یکی از نیازهای اساسی دامداران عشایر این استان عنوان کرد.

محمدرضا قلی پور ، گفت: متاسفانه در حال حاضر دام های عشایری این استان تک قلوزا هستند که این امر بهره وری تولید را کاهش می دهد و باید به سوی اصلاح نژاد و چند قلوزایی دام های عشایری استان پیش رفت.

وی افزود: در حال حاضر تعداد خیلی کمی از دامداران عشایری به این سو پیش رفته اند اما اگر بتوانیم ۱۰ درصد از دام های عشایری را تحت پوشش این طرح قرار دهیم تا اندازه زیادی موفق به افزایش تولید شده ایم.

قلی پور ادامه داد: اما برای اجرای این طرح جمعیت عشایری استان نیاز به تسهیلات ارزان قیمت دارند تا بتوان پروژه را به مرحله اجرا درآورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه کشاورزی مهمترین پیش ران اقتصادی در خراسان شمالی است، اظهارکرد: پرورش دام سبک در این استان به عنوان یک مزیت محسوب می شود اما متاسفانه از مزیت اقتصادی بالایی برخوردار نیست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای افزایش مزیت پرورش دام سبک در استان باید زنجیره کامل تولید گوشت قرمز در استان صورت گیرد وگرنه باید همچنان شاهد خروج دام زنده در استان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه گوشت قرمز تولید شده در این استان از کیفیت خیلی بالایی برخوردار است، بر برند سازی این محصول تاکید کرد.

قلی پور تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم دیگری که در این استان باید صورت بگیرد موضوع راه اندازی واحدهای بسته بندی برای گوشت قرمز تولید شده است.

به گفته وی عشایر خراسان شمالی تولید کننده هفت تا هفت هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در استان هستند.