در حالی که بیش از یک ماه است که فروش سهام عدالت متوقف شده است شورای عالی بورس در آخرین تصمیمات خود روش‌هایی را برای فروش ۵۰۰۰ میلیارد تومان سفارش فروش سهام عدالت مصوب کرده است.

فروش سهام عدالت که به دلیل افزایش حجم فروش باعث برهم خوردن تعادل بورس شده بود حدود یک ماه پیش متوقف شد و مشمولانی که روش مستقیم را برای سهام خود نمی‌توانستند اقدام به فروش سهام خود کنند دراین راستا شورای عالی بورس روش‌هایی را برای این موضوع مصوب کرده‌اند.

براین اساس صندوق‌های با درآمد ثابت که در حال حاضر می‌تواند تا ۲۰ درصد سبد سهام خودشان را به سهام اختصاص دهند باید تا ۵۰ درصد پرتفوی سهام صندوق را سهام عدالت بخرد.

از سوی دیگر صندوق‌های با درآمد ثابت درخواست داده‌اند تا یک صندوق سهامی تاسیس شود و منابع آن را نهادهای مالی بازار سرمایه مانند تامین سرمایه‌ها، شرکت‌های سرمایه گذاری و هلدینگ‌ها تامین کنند و سهم را بخرند.

براین اساس به گفته مسئولان با این دو راهکار ایجاد شده ۵۰۰۰ میلیارد تومان سفارش فروش سهام عدالت انجام می‌شود.

همچنین برای این‌که اطلاعات فروش سهام عدالت منتشر و افشا نشود ابتدا همه درخواست‌های فروش تجمیع می‌شود و سپس از طریق یک کارگزاری در خارج از ساعات معاملات سهام عدالت به فروش می‌رسد و در نهایت منابع مالی آن به سمت کارگزاری‌های فروشنده واریز و تخصیص داده می‌شود تا به حساب سهامدار واریز شود.