شهردار کلان‌شهر شیراز از توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی شیراز با افتتاح تقاطع غیر همسطح شهدای حرم احمدبن موسی«ع» خبرداد و گفت: این پروژه به عنوان یکی از اَبَر پروژه های شهرداری شیراز و جنوب کشور محسوب می‌شود که پل دوم آن در چند روز آینده افتتاح و تقدیم شهروندان فهیم و شریف شهر شیراز می‌شود.

به گزارش هویدا آنلاین، محمدحسن اسدی با اعلام این خبر ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این تقاطع غیر همسطح، شهروندان شیرازی شاهد ارتقا و تقویت زیرساخت‌های ترافیکی در کلان‌شهر شیراز بویژه جنوب شرقی این کلان‌شهر خواهند بود.

وی افزود: هدف مدیریت شهری کاهش تصادفات و حفظ جان و امنیت شهروندان می‌باشد و این پروژه بزرگ شهری در همین راستا اجرا شده است.

شهردار شیراز پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمدبن موسی «ع» را یکی از با ارزش‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های شهری برشمرد و در ادامه به تشریح بخشی از مشخصات فنی آن پرداخت.

اسدی در ادامه با بیان اینکه پل شماره یک، کمربندی به بولوار احمدبن موسی «ع» به طول ۱۱۰۰ متر و عرض ۱۲ و نیم متر این پل دارای ۲۰ دهانه ، ۵۲ عدد ستون و بر روی ۱۳۶ عدد شمع قرار گرفته است، گفت: این پروژه پس از طی مراحل مختلف عمرانی، عملیات اجرایی آن کاملاً به اتمام رسیده و در روزهای آینده و به مناسبت هفته بسیج به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به انجام عملیات بتن‌ریزی بیش از ۳۵۰۰ مترمکعب عرشه پل‌های تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمد بن موسی «ع» طی ۳۶ ساعت اشاره و خاطر نشان کرد: با اجرای این حجم از بتن‌ریزی، رکورد ملی حجیم‌ترین بتن‌ریزی تقاطعات شهری در کشور شکسته شد.

شهردار شیراز با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمد بن موسی «ع» از سه بخش مختلف تشکیل شده که شامل پل روگذر احمدبن موسی«ع»، تقاطع نواب صفوی و پل نواب جنوبی است، تصریح کرد: پل سوم این پروژه در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید و پل شماره دو آن (بولوار نواب صفوی به مهدی آباد) نیز شامل دو عرشه موازی به طول ۱۴۸ متر، عرض ۱۴ و نیم متر در ۵ دهانه که بر روی ۹۶ عدد شمع و ۲۴ ستون اجرا شده و در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در تلاش هستیم پل سوم نیز تا پایان سال جاری افتتاح شود تا بتوانیم کل تقاطع غیر همسطح شهدای احمد بن موسی«ع» را به بهره‌برداری برسانیم و این مهم را تقدیم مردم شریف شیراز کنیم.

اسدی در ادامه با بیان اینکه احداث این تقاطع بزرگ مقیاس هزینه‌های زیادی صرف عملیات اجرایی، تملکی و جابجایی تاسیسات شده است، خاطر نشان کرد: تکمیل رینگ پیرامونی جنوب شرقی به شمال غربی شیراز، کاهش بار ترافیکی بلوار رحمت با اتصال این بولوار به بزرگراه امام خمینی(ره) (کمربندی شیراز)، دسترسی به بولوار مدرس و فرودگاه شیراز و کاهش تصادفات و ایمنی در تردد شهرک‌های مجاور کمربندی و دسترسی شهرک‌های جنوبی که در جنوب این تقاطع قرار گرفته‌اند به مسیرهای شمال شهر شیراز و همچنین حذف دوربرگردان های ناایمن همسطح در کمربندی از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

  • نویسنده : سارا برزگر