مدیر بنیاد مسکن شهرستان آباده از بازنگری طرح هادی روستاهای ، ده بالا، بیدک ، دهدق و شورجستان آباده با مشارکت بنیاد مسکن خبر داد و اظهار داشت : این طرح ها در روستاهایی از توابع بخش مرکزی شهرستان آباده به بهره برداری رسید.

به گزارش هویدا آنلاین ،آیین افتتاح این طرح ها با حضور بخشدار مرکزی ، مشاور طرح ، شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها ، رئیس راه وشهرسازی شهرستان، مسئول شهرسازی شهرداری آباده ، دفتر فنی فرمانداری و مدیر بنیاد مسکن شهرستان در محل بخشداری مرکزی شهرستان آباده برگزارشد.

حمید رضا عابدی ، مدیر بنیاد مسکن شهرستان آباده در حاشیه این مراسم گزارشی از اجرای طرح های بازنگری طرح های هادی ارائه داد و اجرای طرح های زیر بنایی در شهرستان آباده را زمینه ساز توسعه دوچندان این شهرستان دانست و اضافه کرد : اعطای تسهیلات قرض الحسنه وتعمیرات حوادثی روستايی از جمله عملکردهای بنیاد مسکن دراین شهرستان است ، تسهیلات قرض الحسنه روستایی کمک هزینه ای جهت ساخت حمام و سرویس بهداشتی برای روستائیان وهمچنین برای روستائیانی که تسهیلات نوسازی استفاده نموده ونتوانسته اند منزل مسکونی خود را تکمیل نمایند ، بنیاد مسکن در این زمینه در سالی که گذشت با انعقاد ۱۸۱ قرار داد ۲۵۰ فقره تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان آباده از پیگیری صدور اسناد مالکیت شهری به تعداد ۳۰ سند و پیگیری صدوراسناد مالکیت روستایی به تعداد ۱۰۰ برگ سند تک برگ خبر داد و صدور اسناد مالکیت با مشارکت ثبت اسناد و املاک را یکی از کارکردهای اصلی بنیاد مسکن در این شهرستان دانست. در این زمینه ۲۷۰ پرونده به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال شده و ۷۰ قطعه از اراضی نیز تعیین تکلیف شده است.