دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی جزییات توافق با بانک مرکزی برای تامین سرمایه ریالی و ارزی را تشریح کرد و گفت: با بانک مرکزی به توافق رسیده‌ایم تا برای پروژه‌هایی که زیر ۵۰ میلیون دلار نیاز دارند بانک مرکزی کمک کند.

مهدوی ابهری امروز در نشستی خبری اظهار کرد: حداقل ۱۰ پروژه در این زمینه داریم و این به غیر از پروژه‌هایی است که امسال به‌طور روتین وارد مدار می‌شوند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه تکمیل ۴۹ طرح در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده است که از ۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارند. انجن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی همه این طرح‌ها را به‌طور مداوم بررسی می‌کند تا به سرانجام برسند، اظهار کرد: با تحقق اهداف برنامه‌ریزی‌شده برای صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه، درآمد ارزی صنعت پتروشیمی ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد که برای کشور بسیار مؤثر است و می‌تواند نقش مطلوبی در اقتصاد ملی داشته باشد.

امضای ۱۰ تفاهم‌نامه برای تامین خوراک پایدار رفع ناترازی گاز

مهدوی‌ ابهری با بیان اینکه اینکه پتروشیمی‌ها به‌منظور تأمین خوراک پایدار و رفع ناترازی گاز در کشور، ۱۰ تفاهم‌نامه‌ توسعه میدان با شرکت ملی نفت ایران امضا کرده‌اند، گفت: با نهایی شدن این قراردادها، حدود ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در میدان‌های گازی کشور انجام می‌شود که نزدیک به ۲۰۰ میلیون مترمکعب به تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

خرید گاز صرفه‌جویی شده مشترکان خانگی دو استان توسط پتروشیمی‌ها

وی با تاکید بر اینکه  همچنین در زمینه صرفه‌جویی در مصرف گاز کشور نیز به‌دنبال این هستیم که تا دو ماه آینده در دو استان خراسان شمالی و کرمانشاه به‌صورت پایلوت مقدار گاز صرفه‌جویی‌شده از سوی مردم در فصل سرد سال را به قیمت خوراک پتروشیمی‌ها خریداری کنیم که قیمت هر مترمکعب حدود یک دلار نیمایی می‌شود، گفت: با موفقیت این طرح، این برنامه در دیگر استان‌ها نیز اجرا خواهد شد.

افزایش هشت درصدی تولید و چهار درصدی صادرات پتروشیمی‌ها

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در تشریح عملکرد صنعت پتروشیمی در ۶ ماه نخست ۱۴۰۳  اظهار کرد: تولید این صنعت با ۸ درصد افزایش از ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲ به ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در ۶ ماه نخست امسال رسیده است؛ همچنین ۴ درصدی حجم صادرات محصولات پتروشیمی از ۱۵ میلیون و ۲۰۴ هزار تن در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲ به ۱۵ میلیون و ۸۶۴ هزار تن در ۶ ماه نخست ۱۴۰۳ رسیده و بقیه محصولات خوراک بین‌مجتمعی بوده است.

افزایش ۱۲ درصدی ارزآوری صنعت پتروشیمی

مهدوی‌ ابهری در خصوص میزان ارزآوری صنعت پتروشیمی، گفت:  در ۶ ماه نخست ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته، به‌طوری که ارزآوری این صنعت از ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به ۶ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه  حدود ۸۰ درصد صادرات صنعت به سامانه نیما عرضه شده و مابقی برای اجرای پروژه‌ها و نیازهای تولید مصرف شده است، گفت: افزایش ۳۵ میلیون تنی ظرفیت صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده، در حالی که ظرفیت صنعت در ۶ برنامه توسعه پیشین به ۹۶ میلیون تن یعنی به‌طور متوسط سالانه ۱۷ میلیون تن افزایش داشته، بنابراین افزایش حدود دو برابری ظرفیت صنعت پتروشیمی در دوره پنج‌ساله و تحقق این برنامه نیازمند الزامات و زیرساخت‌هایی است.