مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: هفته فرهنگی هنری حافظ از روز ششم مهر آغاز و برنامه‌های این ایام تا روز بیستم مهر اجرا می‌شود.

به گزارش هویدا آنلاین ، حمیدرضا قانعی امروز  سه‌شنبه سوم مهر در نشست خبری خود با خبرنگاران با موضوع تشریح برنامه‌های اجرایی یاد روز حافظ اعلام کرد: هفته فرهنگی هنری حافظ در شیراز با موضوع محوری حافظ در گستره جغرافیایی ایران از روز ششم مهر آغاز می‌شود و تا بیست‌ونهم مهر برنامه‌های این ایام در بخش‌های مختلف هنری، فرهنگی و علمی اجرا می‌شود که یکی از ویژگی‌های متفاوت هفته فرهنگی و هنری حافظ در سال پیش رو مشارکت مجموعه‌های فرهنگی و فرهنگی در اجرای برنامه‌های این ایام است.

وی افزود: از روز جمعه ششم تا پانزدهم مهر اجرای تئاتر را در آرامگاه حافظ خواهیم داشت و در روزهای شانزدهم تا هجدهم مهر رونمایی از بازی رندو، آلبوم خلوت‌نشین و تقدیر از هنرمندانی که درجه هنری ملی را کسب کردند، صورت می‌گیرد، همچنین در روز ۱۹ مهر مراسم رسمی روز حافظ آغاز و گلباران آرامگاه حافظ انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تصریح کرد: بازی رومیزی رندو با خلاقیت جمعی از هنرمندان فارس طراحی شده است که محتوای این بازی رومیزی این است که کودکان و نوجوانان در حین بازی غزلیات حافظ شیرازی در ذهن آنها متجلی می‌شود تا در اذهان بماند.

قانعی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اتفاقات ویژه که در سال گذشته رقم خورد سفارش تولید یک آلبوم موسیقیایی بود که با حضور شش نفر از خوانندگان مطرح فارس این آلبوم تهیه و رونمایی شد و در ایام حافظ قطعاتی از این آلبوم با حضور خوانندگان آن در مراسم‌های متفاوت خوانده می‌شود.

وی اضافه کرد: در شامگاه نوزدهم مهر در محل آرامگاه حافظیه اجرای زنده علی زند وکیلی را خواهیم داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: با توجه به اورهال مجموعه تالار حافظ که از یکم شهریور آغاز شد تعویض کامل موکت، صندلی و سیستم‌های خنک کننده در فاز اول تا پانزدهم مهر به اتمام می‌رسد و اجرای رویدادها مجدد در این فضا آغاز می‌شود.

قانعی اظهار کرد: هزار صندلی به ظرفیت صندلی‌های سینمای فارس اضافه شد و در هفته فرهنگی هنری حافظ با افتتاح پردیس سینمایی صدرا در شهر صدرا ۵۰۰ صندلی به زیر ساخت‌های سینمایی فارس اضافه می‌شود و روند افتتاح سینما تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به اجرای نمایش لسان‌الغیب اشاره کرد و افزود: در این نمایش چهار بازیگر تراز ملی حضور دارند و علاوه بر گروه موسیقیایی در تراز اول کشور، تعدادی از هنرمندان شیراز در این نمایش نامه حضور دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تصریح کرد: این نمایش نامه مبتنی بر تشریح زندگی خواجه شمس‌الدین حافظ شیرازی خواهد بود.

قانعی یادآری کرد: حافظ شیرازی در حقیقت تک ستاره درخشان ادبی و فرهنگی جهان کنونی ما است و مردم شیراز و اهالی فارس در هر جای دنیا که باشیم به نام حافظ شناخته و معرفی می‌شویم و هر آنچه تلاش کنیم حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.

در این مراسم همچنین پوستر هفته فرهنگی هنری حافظ رونمایی شد.