پروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم به عنوان یکی از مهمترین و بحرانیترین پروژههای شهرداری شیراز، با هدف بهبود ترافیک و ایمنی شهری در حال اجرا است. این پروژه که از آذر ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده، قرار است طی ۲۴ ماه به اتمام برسد. 
به گزارش هویدا آنلاین ،محمد حسن اسدی، شهردار شیراز، در بازدید از این پروژه با حضور رئیس سازمان بازرسی استان فارس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، بیان کرد که تملکات این پروژه با هزینه های بین ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر متر انجام شده و تلاش شده است تا هیچ فردی ناراضی نباشد.
وی همچنین به مشکلات تردد کامیون ها و تریلی ها در این محور اشاره کرد و خواستار ورود سازمان بازرسی برای حل این معضل شد.

شهردار شیراز همچنین با طرح یک درخواست از رئیس سازمان بازرسی فارس، خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه نامه نگاری‌های متعدد به شورای ترافیک و حتی به استاندار فارس در خصوص این معضل صورت گرفت اما این درخواست را داریم تا سازمان بازرسی نسبت به این موضوع ورود داشته و تقاضا داریم فکری برای این موضوع شود تا از تردد کامیون در این محور جلوگیری شود.

اسدی اضافه کرد: اگر هیچ پروژه تعطیل و نیمه تعطیل در شهر شیراز وجود ندارد به جهت تلاش شبانه روزی پرسنل شهرداری است.

وی همچنین به برگزاری، افتتاح و کلنگ زنی سی و هفتمین جهش عمرانی شهرداری شیراز در هفته‌های گذشته با حضور وزیر کشور اشاره و ادامه داد: در مرحله سی و هشتمین جهش عمرانی در یک ماه آینده با توجه به برگزاری دومین کنگره ملی سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز بر آن شدند تا در این ایام ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و یا کلنگ زنی شود.

کاظم اکرمی، رئیس سازمان بازرسی استان فارس، در این بازدید بیان کرد: که نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین وظیفه اصلی سازمان بازرسی است.
وی تاکید کرد: که این پروژه با حجم بالای خاکبرداری و بتن ریزی، نیازمند نظارت دقیق است تا در زمانبندی تعیین شده به اتمام برسد.
اکرمی اعلام کرد: این قول داده شده است تا اتمام پروژه در بهمن ماه صورت گیرد و این پیگیری از سوی بازرسی استان در دستور کار است تا این وعده محقق شود و بتوان در روز ۲۲ بهمن افتتاح و به بهره برداری برسد.
رضا محمدیان، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، این پروژه را نمونه ای از “میشود و میتوانیم” دانست و اظهار امیدواری کرد : که با اجرای این پروژه، ترافیک محورهای اصلی شهر بهبود یابد.
وی افزود : این پروژه با هدف ایمن سازی سه مسیر اصلی و کاهش عرض معبر به ۶۰ متر بازطراحی شده است.
محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، اعلام کرد: که این پروژه با طول ۲ کیلومتر و به صورت نیمه مسقف اجرا میشود.
وی افزود: تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آخرین مرحله بتنریزی نیز انجام شده است.
امین همچنین به مشکلات تملک و رفع معارضین تاسیساتی اشاره کرد و گفت: که با هماهنگی پلیس راهور، مسیر شرق به غرب به زودی زیر بار ترافیکی خواهد رفت. این پروژه با ارزش روز ۲۸۵۰ میلیارد تومان و هزینه تملک ۴۰۰ میلیارد تومان، بزرگترین پروژه زیرگذر در جنوب کشور محسوب میشود و با تکمیل آن، ترافیک محورهای اصلی شهر بهبود خواهد یافت.