مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: باغداران بیضا امسال 133 تن بادام به ارزش 119 میلیارد و 700 میلیون ریال برداشت و به بازار‌های مصرف عرضه کردند.

به گزارش هویدا آنلاین ، صدیقه مویدی با بیان اینکه برداشت بادام از ابتدای شهریورماه آغاز شد و تا بیست و ششم همین ماه پایان یافت، توضیح داد: سطح باغ‌های بارور بادام در شهرستان بیضاء ۵۵ هکتار است که از این سطح ۴۳ هکتار کشت آبی و ۱۲ هکتار کشت دیم است.

مؤیدی اضافه کرد: عمده ارقام بادام تولیدی در بیضاء رقم‌های دیر گُل سنگی و مامایی است.

وی با اشاره به اینکه درخت بادام قابلیت خوبی به منظور غرس در اراضی شیب‌دار و کشت به‌صورت دیم دارد، یادآور شد: بادام از درختان کم آب بر است و از نظر اقتصادی می‌تواند در معیشت و درآمد کشاورزان تحول ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد: شرایط مساعد آب و هوایی که منجر عدم خسارت سرمازدگی بهاره به باغ‌های بادام شد، همراه با تغذیه مناسب و رعایت اصول فنی از عوامل مؤثر در افزایش دو برابری عملکرد درختان بادام در سال جاری بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا افزود: برداشت بادام در این شهرستان به‌صورت سنتی انجام می شود و در زمان برداشت محصول در هر هکتار برای بیش از چهار نفر کارگر فصلی اشتغال ایجاد می‌شود که به نوبه خود قابل توجه است.