به گزارش هویدا آنلاین ، دکتر اسکندر مومنی وزیر کشور صبح پنجشنبه در بدو ورود به شیراز با حضور در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام به زیارت این امامزاده واجب التعظیم رفت و همچنین بر سر مزار شهدای حادثه تروریستی این حرم حاضر شد و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شان […]

به گزارش هویدا آنلاین ، دکتر اسکندر مومنی وزیر کشور صبح پنجشنبه در بدو ورود به شیراز با حضور در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام به زیارت این امامزاده واجب التعظیم رفت و همچنین بر سر مزار شهدای حادثه تروریستی این حرم حاضر شد و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شان را گرامی داشت.
وزیر کشور پس از دیدار با آیت الله کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی شیراز در جریان فعالیت های انجام شده در حوزه های فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی در محلات کم برخوردار شیراز قرار گرفت.

مؤمنی همچنین بصورت میدانی از محله سنگ سیاه شیراز که در بافت تاریخی پیرامون حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام قرار دارد، بازدید کرد و در جریان روند نوسازی آن قرار گرفت.

در جریان این بازدید بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۳۸ پروژه محرومیت زدایی با اعتبار ۳ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال در شهر شیراز انجام شد.
وزیر کشور، ضمن اشاره به بازدید خود در سال های گذشته از محله سنگ سیاه شیراز گفت: شرایط امروز این محله با شرایط گذشته آن کاملا تفاوت دارد و تغییرات ایجاد شده کاملا محسوس است و شاهد هستیم که با همت استانداری، شهرداری، سپاه و فرمانداری، بافت منطقه سنگ سیاه کاملا ساماندهی شده است.
مومنی افزود: البته این کار با محدودیت هایی همراه بود و در کنار ساماندهی می بایست ملاحظات و قوانین میراث فرهنگی نیز رعایت می شد.
وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده و ترمیم بافت و ایجاد فضاهای سنتی و بوم گردی، شاهدیم که این منطقه که زمانی جزو حاشیه های شهر محسوب می شد و شرایط مناسبی نداشت امروز پذیرای گردشگران است.
وزیر کشور همچنین به صورت نمادین یکی از ۱۴ زمین چمن مصنوعی شهر شیراز را افتتاح کرد.

توجه به شهرهای کوچک و روستاها روند مهاجرت را معکوس خواهد کرد

محمد هادی ایمانیه، در حاشیه افتتاح پروژه های شهرداری شیراز که با حضور وزیر کشور انجام شد افزود: طی سه سال گذشته، شهرداری شیراز با حمایت شورای اسلامی این شهر گام های اساسی در جهت محرومیت زدایی در این شهر برداشته و پروژه های خوبی در این جهت به بهره برداری رسانده یا در دست اجرا دارد.
وی ادامه داد: در همین راستا امروز نیز شاهد بهره برداری و آغاز عملیات چندین پروژه با حضور وزیر کشور در شیراز هستیم که امیدواریم این پروژه‌ها بتواند تحول خوبی در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) ایجاد کند.
استاندار فارس گفت: هرچقدر که شهرهای بزرگ را گسترش دهیم و مسائل رفاهی را در آنها توسعه دهیم اما در مقابل از شهرهای کوچک و روستاها غافل شویم و فکر و برنامه‌ای برای آنها نداشته باشیم، این مساله روند مهاجرت از شهرهای کوچک و روستاها به شهرهای بزرگ را تشدید خواهد کرد.
ایمانیه افزود: امروز کارگاه سازندگی در تمام نقاط استان و در کل شهرها و روستاها برپا است و امیدواریم تداوم این روند روز به روز به کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ و در ادامه به مهاجرت معکوس منتهی شود.
او اظهار کرد: اینکه فقط به محرومیت زدایی از شهرهای بزرگ بپردازیم مهاجرت را بیشتر خواهد کرد و بنابراین باید به فکر شهرهای کوچک و روستاها نیز باشیم تا ماندگاری جمعیت در آنجا بیشتر شود.
استاندار فارس، ضمن قدردانی از حضور وزیر کشور در این استان گفت: در ادامه برنامه صبح و افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در شهر شیراز که با حضور وزیر کشور انجام می شود، در ادامه این حضور، بعد از ظهر امروز نیز چندین جلسه در خصوص ساماندهی اتباع، مواد مخدر، اعتیاد، تصادفات و همچنین مباحث مرتبط با محرومیت زدایی خواهیم داشت.