فعالیت های عمران روستایی و محرومیت زدایی تعطیل بردار نیست ، فارس کارگاه بزرگ عمران روستایی است سید علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در میز خدمت که با حضور دکتر ایمانه استاندار فارس ودیگر مسئولین استانی در محل مسجد وکیل برگزار شد بر تداوم خدمت و توسعه و محرومیت زدایی در این استان تاکید کرد و اظهار داشت : فعالیت های عمران روستایی و محرومیت زدایی تعطیل بردار نیست ، فارس کارگاه بزرگ عمران روستایی است .

به گزارش هویدا آنلاین ، حمیدی در حاشیه میز خدمت با تقدیر از مسوولان و مدیران بنیاد مسکن که در همه عرصه های خدمت حضور دارند اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌براساس‌ فرمان‌ ۲۱ فروردین‌ ۱۳۵۸ رهبر کبیر انقلاب‌ اسلامی‌حضرت‌ امام‌ خمینی‌ مدظله‌ به‌ منظور تامین‌ مسکن‌ محرومان‌ به‌ویژه‌ روستاییان‌ در چهارچوب‌ سیاستها و برنامه‌های‌ دولت‌ تشکیل‌گردید این نهاد انقلابی در طول سالهای بعد از انقلاب منشاء خیر و برکات در راستای تامین مسکن محرومان ، محرومیت زدایی و توسعه روستایی بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: از جمله وظایف و کارکردهای بنیاد مسکن ، در سالهای گذشته تلاش برای تامین مسکن مددجویان و محرومان ، تسهیل گری در اعطای وام های کم بهره و تسهیلات رایگان ، تلاش برای مقاوم سازی مسکن روستایی ، بهسازی و توسعه وعابر به ویژه در روستاهای محروم و کم برخوردار ، بازسازی و بهسازی مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله و حوادث و ایجاد فضایی مناسب برای افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها با کاهش مهاجرت های ناخواسته بوده است.

دکتر حمیدی ادامه داد : بنیاد مسکن در این سالها تلاش مضاعفی در راستای مطالعه‌ و بررسی‌ در زمینه‌ تشخیص‌ و تعیین‌نیازمندیهای‌ مسکن‌ محرومان‌ اعم‌ از روستایی‌ و شهری‌ و فراهم‌آوردن‌ موجبات‌ اجرای‌ آن‌ با مشارکت‌ ، همکاری‌ و خودیاری‌مردم‌ و دستگاههای‌ مختلف‌ داشته است.

وی خاطر نشان کرد: نگاهی به روند توسعه روستاها در این سالها بیان گر آن است که بنیاد مسکن با تهیه‌ طرح‌ مجتمع‌های‌ زیستی‌ و واحدهای‌ مسکونی‌ارزانقیمت‌ و اجرای‌ آنها به‌ طور مستقیم‌ یا با مشارکت‌ مردم‌ باهمکاری‌ و هماهنگی‌ دستگاههای‌ ذیربط در روستا و شهر توانسته است شرایط رابرای افزایش رفاه و زندگی سالم در روستاها ایجاد کند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تهیه‌ زمین‌ مورد نیاز طرحها و پروژه‌های‌ عمرانی وآماده‌سازی‌ و تحویل زمین به زوج های جوان قدم های شایسته ای برای ماندگاری جمعیت روستایی برداشت و از مهاجرت های ناخواسته کاسته است.

این مقام مسوول افزود: نهاد انقلابی بنیاد مسکن همچنین با کمک‌ در جهت‌ تامین‌ مصالح‌ ساختمانی‌ ازطریق‌ تولید ، تهیه‌ و توزیع مصالح گام های ارزشمندی برای ایجاد تعادل در بازار مصالح ساختمانی برداشته است.

در ادامه این میز گرد مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با تعدادی از مردم شریف استان فارس ملاقات کرد.