مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تکمیل 100 درصدی ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان در اردیبهشت ماه خبرداد.

به گزارش هویدا آنلاین، محمد ثابت اقلیدی در جمع خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های داخلی و خارجی که در قالب توری سه روزه از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این استان بازدید خواهند کرد، گفت:بالغ بر ۳۶ درصد از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور مربوط به استان فارس است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: اساسا برند توریسم فرهنگی ایران پرسپولیس ( تخت جمشید) شکل داده است که در جوار آن آثار دیگری بنا نهاده شده.

ثابت اقلیدی با اشاره به هفته نکوداشت شیراز و جذابیت‌های این کلانشهر در اردیبهشت‌ماه، اعلام کرد : هم‌اینک ۱۰۰ درصد ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تا آخر اردیبهشت‌ ماه تکمیل شده است.

او افزود: اقدامات و برنامه‌های تحولی در راستای مرمت و احیای آثار تاریخی فارس در دستور کار قرار گرفته است به طوری که می توان به فاز نخست مرمت سنگ‌ نگاره‌‌ ها و نقوش هخامنشی و ساسانی و همچنین نورپردازی‌ آثار اشاره کرد.

ثابت اقلیدی همچنین گفت: رایزنی ها با شهرداری‌های شهرستان‌های استان که دارای سنگ نگاره و نقوش سنگی هستند هم رایزنی انجام شده تا اقدامات مرمتی دنبال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس همچنین از راه‌اندازی کمپین «این، به اون در» در راستای منویات مقام معظم رهبری و روایات واقعی دوران ساسانی در حوزه تمدنی توسط یک تیم تخصصی به عنوان یک برنامه شاخص و کلان در سال جاری خبر داد و گفت: در شهرستان های کازرون ، مرودشت و داراب سنگ نگاره هایی با مضمون پیروزی ایرانیان بر رومیان وجود دارد که این رخداد تاریخی در قالب کمپین مذکور روایت می شود.

گفتنی است با هدف معرفي بهتر جاذبه هاي گردشگري و تاریخی استان فارس در ابعاد ملی و بین المللی، تور رسانه ای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنايع دستي از این استان به مدت ۳ روز در حال برگزاری است.

در این تور ، خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران ایرانی و خارجی حضور دارند، در روز نخست سفر به استان فارس به شهرستان کازرون رفتندو از میراث جهانی منظر ساسانی فارس بازدید کردند. در این بازدید تیم رسانه ای از شهر جهانی بیشاپور، تنگ چوگان دیدن کردند.همچنین در دومین روز از این سفر تیم رسانه ای از مجموعه های جهانی پاسارگاد و تخت جمشید و مجموعه فرهنگی و تاریخی حافظ بازدید داشتند.