مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: بخشی از کاروانسرای تاریخی مخک در شهرستان جهرم به بازارچه دائمی صنایع‌دستی تبدیل می‌شود.

به گزارش هویدا آنلاین،  محمد ثابت اقلیدی و هیات همراه به شهرستان جهرم سفر و از برخی جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در حاشیه این بازدیدها بر لزوم معرفی مقاصد کمتر شناخته‌شده استان برای جذب گردشگر تأکید کرد و گفت: جهرم یکی از شهرستان‌های پرجاذبه گردشگری و آثار تاریخی ارزشمند در فارس است که دارای پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل بی‌شماری است.

ثابت اقلیدی درباز دید از کاروانسرای تاریخی مخک گفت: یکی از آثار ارزشمند شهرستان جهرم کاروانسرای تاریخی مخک است که قدمتش به دوره صفوی برمی‌گردد و هم‌اکنون در حال مرمت است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: با توجه به تأکید رئیس‌جمهور محترم و دکتر ضرغامی وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در هر شهرستان، به‌زودی این بازارچه در شهر جهرم راه‌اندازی می‌شود.

ثابت اقلیدی گفت: کاروانسرای تاریخی مخک در حال مرمت است و با مذاکراتی که با بهره‌بردار مجموعه داشتیم مقرر شد بخشی از این بنای ملی به بازارچه دائمی صنایع‌دستی تبدیل می‌شود. او بیان کرد: طی بازدیدی که از خانه تاریخی شهید مسلمی داشتیم در صورت همکاری دیگر دستگاه‌ها این خانه پس از مرمت به موزه شهدا تبدیل خواهد شد.

بنابراین گزارش دکتر ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در این سفر از خانه تاریخی دهقانی در مو سویه، خانه تاریخی شهید مسلمی و آسیاب آبی شهر قطب‌آباد، اقامتگاه بومگردی برادران نوروزی شهر قطب‌آباد، زیارتگاه امامزاده بی‌بی حور و همچنین سد تاریخی بندوبست در این شهرستان بازدید کرد.

او همچنین برمزار مطهر سروان شهید مجید اسکندری قطب‌آبادی شهید حافظ میراث فرهنگی استان ادعای احترام نمود.