حسین غلام زاده فعال صنعتی بیان داشت : توسعه صنعتی در هر منطقه ای باید همراه با توسعه فضای سبز و رعایت استانداردهای محیط زیست باشد.

به گزارش هویدا آنلاین ، حسین غلام زاده فعال صنعتی بیان داشت : توسعه صنعتی در هر منطقه ای باید همراه با توسعه فضای سبز و رعایت استانداردهای محیط زیست باشد. این تکلیفی است که چنانچه مورد غفلت قرار گیرد ، محیط زیست را با چالش های زیادی مواجه می نماید. تجربه عسلویه و استقرار صنایع و عدم توجه به ایجاد فضای سبز متوازن با توسعه صنعت نباید مجددا در کشور تکرار شود.

مدیرعامل مجتمع صنعتی سیمان استهبان افزود: ناترازی گاز در کشور و محدود نمودن مصرف سوخت پاک(گاز)در فصل زمستان و تکلیف به مصرف سوخت جایگزین (مازوت)ضمن کاهش تولید ، در راستای حفاظت محیط زیست و اقتصاد مقاومتی نمی باشد.

وی گفت: در راستای بالا بردن سرانه فضای سبز مناطق گرمسیری و مناطقی که توسعه صنعتی آن به سرعت در حال پیشرفت می باشد ، ضرورت دارد جهت کارآمد نمودن ظرفیت های موجود برای توسعه فضای سبز ، قانون منع تغییر کاربری اراضی کشاورزی مورد بازنگری قرار گرفته و دست صاحبان اراضی را برای توسعه درختکاری باز نموده تا با استفاده از تمام پتانسیل های موجود سرانه سبز را در وضعیت مناسبی قرار دهند.

رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لامرد اظهار داشت : با بیان اینکه مسکن نیاز امروز و ضرورت انکارناپذیر فردای کشور است ، نقش صنایع سیمان و آهن را در این موضوع اثرگذار و غیرقابل انکار اعلام کرد.

وی گفت: در راستای شعار دولت برای تامین مسکن جوانان ضرورت دارد متولیان تامین انرژی در فصل زمستان که فصل کار و ساخت و ساز اماکن مسکونی و رونق پروژه های عمرانی می باشد صنایع سیمان و آهن ، با محدودیت مصرف سوخت گاز مواجه نشوند که تولید جوابگوی مصرف و باعث تغییر قیمت در بازار شود.

این فعال اقتصادی امروز و مدیر عمرانی دیروز که سالیان متوالی در امر حمل ونقل صنعت سیمان فعال بوده ، روز حمل و نقل را به همکاران سابق خود و زحمتکشان این عرصه مهم و اثر گذار تبریک گفت و خواستار توجه ویژه متولیان محترم این حوزه به مشکلات آنها و برطرف نمودن محدودیت های مصرف سوخت به منظور کارآمد نمودن جامعه حمل و نقل شدند.