رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از برگزاری مانور شبانه عملیاتی اطفاء حریق و امداد ونجات در پارکینگ بین الحرمین شیراز خبر داد.

به گزارش هویدا آنلاین  ،هادی عیدی پور رئیس سازمان در ارتباط با برگزاری این مانور گفت:به منظور بالا بردن توان جسمانی و عملیاتی نیروهای آتش نشانی هنگام بروز حریق و حوادث احتمالی در طبقات منفی و پارکینگ های مسقف و ارزیابی توان تخصصی پرسنل عملیاتی در اطفاء حریق و نجات مصدومان در پارکینگ بین الحرمین شیراز با حضور دکتر احمدی مدیر کل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها برگزار شد

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت :این مانور و تمرین عملیاتی در تاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲ با حضور ۶ ایستگاه و ۹ خودرو اطفایی سنگین و نیمه سنگین و ۳۵ نیروی آتش نشان طبق سناریوی طراحی شده در زمان مقرر و با رعایت تمامی اصول استاندارد برگزار شد.

وی بیان کرد،در سناریوی این مانور فرضی چند خودرو در پارکنیگ مسقف بین الحرمین دچار آتش سوزی شد که بلافاصله ماموران آتش نشانی در محل حاضر می شوند و از چندجهت مختلف به پارکینگ وارد شده و همزمان با خاموش کردن آتش افراد محبوس شده را نجات دادند.

عیدی پور افزود: در این مانور عملیاتی تعداد قابل توجهی خودروهای سنگین و نیمه سنگین اطفایی حضور داشتند و از دوربین حرارتی جهت جستجو و نجات مصدومان استفاده شد. در پایان مانور، جلسه ای در محل مانور با حضور تیم های عملیاتی برگزار شد و سطح آمادگی آتش نشانان مورد ارزیابی قرار گرفت.