رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه با اشاره به امضای یادداشت تفاهم نشست و ۶ سند همکاری بین دو کشور رسید.

مهرداد بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه در نشست با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه، با ابزار خرسندی از نتایج مذاکرات صورت گرفته بین دو طرف، گفت: پانزدهمین نشست کمیته عالی مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و حسین عرنوس نخست وزیر سوریه برگزار شد و در حاشیه آن، یادداشت تفاهم نشست و ۶ سند همکاری به امضا مسئولان عالی رتبه دو کشور رسید.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه تصریح کرد: در این اجلاس علاوه بر یادداشت تفاهم پانزدهمین اجلاس، اسناد دیگری در زمینه‌های «اصلاح موافقت نامه تجارت آزاد جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه»، «همکاری‌های گردشگری»، «آثار باستانی و موزه» و «همکاری‌های ورزشی» به امضا دو طرف رسید. در سفر رئیس جمهور به سوریه ۱۶ سند همکاری میان دو کشور به امضا رسید که سعی می‌شود این اسناد همکاری و توافقات فعلی با جدیت عملیاتی شود.

مذاکرات چند جانبه بین دو کشور ایران و سوریه

در کمیته عالی مشترک همکاری‌های دو کشور مباحث و موضوعات متعددی در بخش‌های مختلف نفت، گاز، برق، صنعت، تجارت آزاد، گردشگری، آموزش، مبارزه با گرد و غبار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین در زمینه بازسازی کارخانه‌های آسیب دیده سوریه توسط شرکت‌های ایرانی و صدور خدمات فنی و مهندسی و همکاری‌های بخش کشاورزی میان دو کشور توافق نامه‌ای منعقد و پنج کمیته نیز برای پیگیری این موضوعات تعیین شد.