مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس اشاره به اینکه ۲ و نیم درصد وضعیت راه های فارس در وضع خوبی از لحاظ آسفالت نیست، اظهار کرد: از شنبه تخصیص قیر را خواهیم داشت و پیمانکاران هم به زودی برای بهسازی فعال خواهند شد.

به گزارش هویدا آنلاین ، علیرضا راستیار؛ مدیرکل راهداری استان فارس در سلسله نشست های مدیران پاسخگو با بزرگداشت هفته حمل و نقل و راهداری گفت: اصحاب رسانه از بازوان توانمند راهداری استان هستند و انتقادات رسانه را  با جان و دل برای بهتر شدن امور خود می پذیریم.

 وی ادامه داد: در استان فارس در حوزه های راه و راه سازی دچار کمبودهایی هستیم که امیدواریم با تلاش های لازم رفع شوند.

راستیار تاکید کرد: رویدادهای مهمی در اداره کل راهداری فارس در نظر گرفته شده است و در تمام ایام سال اجرا می شوند و فعالیت های ما به گونه ای است که مردم در حوزه راهداری، راه روستایی و حمل و نقل مستقیما می توانند ببینند.

او ادامه داد: از ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین بابت حضور مستمر در جاده ها با هدف ارائه خدمات به مسافران نوروزی نیروهای ما همواره در حال آماده باش هستند.

راستیار اضافه کرد: در شروع تابستان هم علاوه بر تاکید بر تامین ایمنی جاده ها، در خصوص حمل و نقل عمومی و .‌.. به ارائه اقدامات لازم می پردازیم.

شروع مدارس و دانشگاه ها، دهه پایانی صفر و سفرهای رضوی، اربعین حسینی، راهداری زمستانه از اول آذرماه و … همگی مواردی بود که راستیار به آن اشاره داشت که برای هر کدام از این ایام اداره کل راهداری فارس اقدامات موثری به انجام می رساند.

 

او گفت: فارس در حوزه راهداری رتبه یک کشوری را دارد و بهره برداری از آزادراه شیراز- اصفهان از دستاوردهای مهم استان است و بر ادامه آزاد راه با حمایت های استانداری فارس هم تاکید داریم.

راستیار نگهداری از راه ها را از وظایف اصلی اداره کل راهداری استان برشمرد و عنوان کرد: برای ایجاد رضایت کاربران جاده ای برای تخصیص اعتبارات، اولویت بندی می کنیم و با سامانه های هوشمند سالانه محورهای استان را با دوربین های خاص رصد می کنیم.

مدیرکل راهداری استان ادامه داد: در محور شیراز به جهرم و جهرم به لارستان، آسفالت حفاظتی که کم هزینه است، اجرا کرده ایم که نمادی از اولویت بندی در حوزه حفاظت از راه هاست.

راستیار ادامه داد: ۳۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان بهسازی و روکش آسفالت شده اند و ۱۲۰۰۰ کیلومتر خط کشی جاده ها نیز به انجام رسیده است و بیش از ۹۰ درصد محورهای استان با ماشین های دولت خط کشی شده اند.

وی اعلام کرد: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ نقاط حادثه خیز استان شناسایی شد و از ۱۲۰ نقطه حادثه ۱۱۹ نقطه رفع حادثه خیزی شده است.

راستیار با اشاره به اهمیت احداث راه روستایی گفت: برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید احداث راه داشته باشیم، برای ۱۵۹ روستا احداث راه داشته ایم و سه سال آینده تکمیل ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی را در نظر داریم که تاکنون ۱۲۸ کیلومتر آن تاکنون انجام شده است.

راستیار با اشاره به اینکه ۲ و نیم درصد وضعیت راه های فارس در وضع خوبی از لحاظ آسفالت نیست، اظهار کرد: از شنبه تخصیص قیر را خواهیم داشت و پیمانکاران هم به زودی برای بهسازی فعال خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس افزود: از مصوبه سهم مصوبات سفر در سه فصل توانسته ایم اعتبار بگیریم که در پیش نویس آمده است.

راستیار افزود: در مجموعه آزادراه قوانین به این گونه است تا دوره بازگشت سرمایه آزادراه، مسئولیت بازسازی، احداث و غیره به عهده شرکت ساخت است که تمامی امورات رسیدگی به آزادراه به عهده شرکت ساخت است که اگر نواقصی باشد به تهران اعلام می کنیم و آنان از شرکت احداث می خواهند نواقص را رفع کنند، در حال حاضر سه گشتی پلیس راه به صورت ۲۴ ساعته فعال شده و شرکت احداث پنج گشت راهداری راه اندازی کرده است و در بحث دوربین های ثبت تخلفات هم ۲۴ سامانه دوربین ثبت تخلف جانمایی شده است که به زودی نصب می شود و به زودی تردد شمار در کف آسفالت آزادراه نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خسارت هایی که ناشی از مشکلات جاده ای باشد، اگر ضابطان قضایی حضور یابند و تایید کنند خسارت را الزاما پرداخت خواهیم کرد، اضافه کرد: در بحث آسفالت ورودی های شیراز سه قرارداد بسته شده است که با تخصیص قیر اقدامات لکه گیری شکل می گیرد که سه پیمانکار در سه محور فعالیت می کنند.

راستیار در مورد تقاطع غیرهمسطح زیبا شهر هم گفت: جلسه ای با مدیر کل راه و شهرسازی فارس برگزار شد و مشاور طرح، طرحی آورده بود که می توان با تمهیداتی در صورت تایید شورای ترافیک از وضع موجود پل استفاده شود.

وی پیرامون برخی خطوط که در حال تعطیلی هم هست، بیان کرد: به هیچ عنوان دیدگاه به افزایش نرخ نیست اما شرکت های حمل و نقل مکلف به تامین ناوگان هستند، شاید یک جاهایی ظلم در حق این افراد می شود که کرایه مطابقت ندارد اما از سوی دیگر مردم استفاده کننده از حمل و نقل عمومی هم افرادی هستند مثل دانشجویان که هزینه زیادی ندارند.