نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در آیین تجلیل از همسران جانبازان، مقاومت ۴۰ ساله خانواده این قشر فداکار را قابل تقدیر دانست.

 

به گزارش خبرنگار هویدا آنلاین ، نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز در این آیین با تبريک ميلاد حضرت زينب(س) اظهار كرد: جامعه جهانی بايد بداند كه برای آرمان آزادی فلسطين و سربلندی امت اسلامی از سال‌های جنگ تاكنون نزديک به ٣٠٠ هزار شهيد و چندين برابر جانباز داده‌ايم.

آیت‌الله لطف‌اله دژکام تصریح کرد: گاهی سوالاتی در ذهن تداعی می شود كه در غزه اگر مظلوميتی هست آيا مظلوم‌تر از آنها هم پيدا می‌شود يا نه؟ و در اینجا نباید فراموش کنیم که ٣٠٠ هزار خانواده در این نظام شهيد داده‌اند.

وی با بیان اینکه ايران اسلامی پيشگام حرکت در جهان بوده است، گفت: حرکتی كه ما انجام داده‌ايم، حركتی است كه جهان را به سمت نابودی استکبار پيش برده و امروز ميوه‌اش در فلسطين چيده می‌شود، در حالی‌که‌ درخت آن در ايران كاشته شده است.

نماينده ولی‌فقيه در فارس خاطرنشان کرد: ایثار بیش از چهل ساله خانواده جانبازان قابل تقدیر است. او خطاب به جانبازان و رزمندگان گفت: امروز نفس شما که پشت سر مجموعه غزه و فلسطين دميده مي‌شود، كار خود را خواهد كرد و اميد است پيروزی آنها را جشن بگیریم. مديون ايثارگران و جانبازان و خانواده‌های آنها هستيم

استاندار فارس نیز در ادامه این مراسم با تصریح بر این موضوع که تا ابد مديون ايثارگران و جانبازان و خانواده‌های آنها هستيم، عنوان کرد: قطعا نزد خدواند اجر و پاداش همسران و فرزندان جانباران و ايثارگران محفوظ است. محمدهادی ایمانیه با ابراز امیدواری از اینکه بتوانيم به وظيفه‌مان در مقابل جانبازان كمك كنيم، همسران جانباران را مصداق بارز پرستار توصیف کرد.

آمادگي شهرداري شيراز براي برگزاري دومين كنگره سرداران و اميران فارس

شهردار کلان‌شهر شیراز اظهار كرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر شيراز به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم اين كلان‌شهر هستند. محمدحسن اسدی ادامه داد: طی ۴۰ روز گذشته، ۶۱ پروژه با اعتبار بيش از ۲۱ هزار ميليارد تومان به بهره‌برداری رسيد و يا عمليات اجرايی آنها آغاز شد.

بنا به اظهار شهردار كلان‌شهر شيراز؛ ۵۰ هزار ميليارد تومان پروژه در آستانه دهه فجر نيز به منظور ارائه خدمات و اميدآفرينی در دستور كار قرار گرفته كه ٢٠ هزار ميليارد تومان پروژه به افتتاح و بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه آغاز مي شود.

اسدی همچنين با اشاره به برگزاری دومين كنگره بزرگ اميران، سرداران و ۱۵ هزار شهید سرفراز فارس در سال آينده، آمادگی شهرداری كلان‌شهر شيراز را برای اجرای هرچه بهتر اين رويداد اعلام كرد. او پيشرفت و توسعه هر كشوری را مرهون تلاش همه مردم آن جامعه ذكر و عنوان كرد: شهدای معظم، رزمندگان و جانبازان يكي از خاص‌ترین اقشاری هستند كه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران دين خود را ادا كرده‌اند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شيراز نيز در اين مراسم با تبريک ميلاد حضرت زينب و روز پرستار، بيان كرد: فرزندان ما نمی‌دانند كه برخی از جانبازان شيميايی كه به سختی نفس می‌كشند يا جانبازان قطع نخاعی كه توان حركت ندارند، چه روزگاری را سپری كرده‌اند.

محمدتقی تذروی با تصريح بر اينكه مردم غزه را فراموش نمی‌كنيم، ابراز اميدواری كرد كه شاهد پيروزی رزمندگان اسلام و نابودی صهيونيسم باشيم. به گزارش روزنامه ثروت ، این مراسم که به مناسبت روز پرستار برگزار شد، شهردار کلان شهر شیراز در پیامی روز میلاد باسعادت حضرت زینب سلام‌الله علیها و روز پرستار را تبریک گفت.

محمدحسن اسدی در این پیام بیان کرد: فرخنده میلاد سراسر نور و سرور بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها و روز پرستار که برگرفته از نام عقیله بنی‌هاشم و بزرگ پرستار دشت کربلا است را به همگان به‌ویژه به پرستاران، این قشر عزیز و زحمتکش کشورمان خصوصاً به پرستاران شاغل در مراکز درمانی شهرمان شیراز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

ضمن درود به روح پاک و مطهر پرستاران شهید و شهدای مدافع سلامت، امید آنکه پرستاران صبور و پرتلاش میهن عزیزمان با تأسی از منش رفتاری و سیره زندگانی این بانوی بزرگوار که نماد بخشندگی و ایثار و صبر بود در خدمت به شهروندان شیرازی موفق و مؤید باشند.

  • نویسنده : لیلا کریمی