همزمان با دومین سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان فارس، دو پروژه‌ آبفا شیراز از جمله مدول های سه و چهار تصفیه‌خانه بزرگ شماره دو شهر شیراز و مدول یک تصفیه‌خانه غربی شهر جدید صدرا کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش هویدا آنلاین،  رئیس هیئت ‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اظهار داشت: مدول های سه و چهار تصفیه‌خانه بزرگ شماره دو شهر شیراز به ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز جهت جمعیتی بالغ‌بر ۶۰۰ هزار نفر همزمان با دومین سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان فارس کلنگ زنی و احداث می‌شود.

بهمن بهروزی با اشاره به اینکه مدول های سه و چهار تصفیه‌خانه فاضلاب با فرایند تصفیه لجن فعال اجرا می شود، افزود: برآورد زمانی اجرای این دو مدول تصفیه‌خانه سه سال و با پیش بینی اعتباری بالغ ‌بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان احداث می شود.

وی همچنین در ادامه، از کلنگ زنی احداث مدول اول تصفیه خانه غربی شهر جدید صدرا همزمان با سفر رئیس‌جمهور خبر داد و تصریح کرد: این پروژه با ظرفیت ۱۳ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای پوشش دهی جمعیتی بالغ ‌بر ۸۷ هزار نفر و با استفاده از فرایند لجن فعال طراحی شده است.

مدیرعامل آبفا شیراز برآورد اجرای این طرح را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: زمان اجرای این طرح نیز سه سال پیش‌بینی‌شده است.