در مراسمی با حضور شهردار شیراز، مدیر کل دفتر امور زنان  ‌‌و خانواده استانداری فارس، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار منطقه یازده و  تعدادی از مدیران مجموعه مدیریت شهری، دومین  باغ بانوان  مهر بانو کلان شهر شیراز در منطقه یازده شهرداری  شیراز افتتاح  شد

به گزارش هویدا آنلاین ، شهردار کلانشهر شیراز در آیین افتتاح باغ  بانوان  مهربانو  منطقه  یازده  اظهار کرد:. اولین باغ بانوان در شهر شیراز در سطح  منطقه شش و در پیاده راه سلامت به بهره برداری رسید و در بازدید معاون رییس جمهور در  امور بانوان و خانواده این فضا مورد توجه ایشان قرار گرفت و اعلام داشتند که  در سفر آتی ریاست جمهوری به شیراز  بستر حضور ایشان در باغ بانوان مهر بانو فراهم خواهد شد.

محمد حسن اسدی  با بیان اینکه این باغ می تواند تبدیل به الگویی در کشور شود، خاطر نشان کرد: شهرداری منطقه یازده  در بسیاری از امور پیش رو بوده و در ایام اربعین نیز فعالیت این منطقه شهرداری بسیار خوش درخشیده است.

شهردار کلان شهر شیراز با  اشاره به اینکه در سفر ریاست  جمهوری آغاز عملیات اجرایی خط ۴ مترو از بلوار مدرس  به سمت میدان دفاع مقدس، بلوار سیبویه، دروازه کازرون ، چهارراه گمرگ به طول ۵ و نیم کیلومتر و خط اتصال خط یک به چهار در خیابان های توحید، چهارراه پیروزی و حرم مطهر شاهچراغ (ع) انجام می شود، اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری به  شهر  شیراز بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان پروژه  افتتاح  و  ۱۵ هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی خواهد شد که در نوع خود کم سابقه است.

اسدی اظهار امیدواری کرد: با اقدامات پیش  بینی شده خواهیم  توانست  برخی از محرومیت های  محلات  شهر شیراز را کاهش داد.

افزایش ده برابری بودجه فرهنگی نسبت به گذشته

در ادامه این مراسم رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه آنچه در دوره ششم شورا اتفاق افتاده است حاصل یک اندیشه دینی است، اظهار کرد: نوع نگاه  دین  به بانوان  همین  است ‌و به جهت جایگاه ویژه و مسئولیت هایی که بر عهده دارند استحقاق این را دارند تا خدمات ویژه ای به آنها  ارائه  شود.

سید ابراهیم حسینی افزود: در این حوزه این وظیفه را در خود دیده ایم  تا  چنین  حرکت و اقدامات  فرهنگی برای نشاط ، شادابی و کمک به افزایش سلامتی بانوان ایجاد شود .

وی اضافه کرد: طی دو سال گذشته بودجه شهرداری شیراز چهار  برابر  شد و بودجه  فرهنگی بیش از ده  برابر افزایش یافت که افتتاح و بهره برداری از این باغ بانوان حاصل این  بخش از  اعتبارات  است.

 بهره برداری از پنج باغ بانوان در استان فارس

در این مراسم همچنین مدیر کل دفتر امور زنان  ‌‌و خانواده  استانداری فارس در سخنانی اظهار کرد: نیازهای جامعه ایجاب می کند تا از ظرفیت های که در شهر شیراز وجود  دارد  برای  ایجاد  باغ های  بانوان استفاده شود.

زهرا یقطین با اشاره به اینکه در سطح استان‌ فارس ۷ باغ بانوان ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: در سفر رییس جمهور ۵ باغ یا پارک بانوان در سطح استان به بهره برداری می رسد.

وی اظهار امیدواری کرد: در این فضا بستر مشارکت خوب  بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی با رویکرد محله محوری و‌ شناخت ظرفیت های بانوان هر محله ، فراهم خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور زنان  ‌‌و خانواده استانداری فارس با اشاره بر اینکه  حمایت و تسهیل گری شورای شهر و شهرداری شیراز در این حوزه به عنوان یک ضرورت مد نظر است، تاکید کرد: باید این ظرفیت برای بانوان به جهت مشارکت بیشتر آنها ایجاد شود.

یقطین خاطر نشان کرد: بازارچه های که در این فضا ایجاد شده است تا بستر اشتغالزایی برای بانوان فراهم باشد.

ایجاد ۴۰ غرفه برای عرضه و فروش محصولات  بانوان سرپرست خانوار در باغ مهربانو

در ادامه این مراسم علی فراشائیان شهردار منطقه یازده شیراز در سخنانی تصریح کرد: در این فضا بانوان می توانند انواع فعالیت های فرهنگی و ورزشی را داشته باشند.

وی ضمن قدردانی از شهردار شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز در اجرای این پروژه ، افزود: با توجه به دستوری که شهردار شیراز در استفاده از  بهترین تجهیزات در این فضا صادر شد، برای خرید تجهیزات ورزشی این فضا از نظر  بانوان محله بهره مند شدیم و با در نظر داشتن خواسته های بانوان طراحی و احداث این فضا انجام شد.

شهردار منطقه یازده شیراز همچنین  با اشاره به اینکه در سطح منطقه اجرای پروژه های عمرانی بسیاری در دست اجراست، اضافه کرد: در حوزه محرومیت زدایی در سطح این منطقه به صورت گسترده در فاز یک عملیات اجرایی پروژه ها بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان پروژه در سال گذشته اجرا شد.

فراشائیان ادامه داد: احداث کتابخانه فال اسیری، مجموعه کتابخانه  نصر، بازسازی پارک  ارغوان که پس  از ۴۰ سال در شهرک پودنک در حال بازسازی است و برپایی نمایشگاه خانواده تمدن ساز از جمله اقدامات در دستور کار شهرداری شیراز است.

وی اضافه کرد: در باغ بانوان مهربانو  فضای های ورزشی همچون زمین بسکتبال، والیبال، بدمینتون، دو میز پینگ پنگ ، پنج میز شطرنج  و ایجاد ۴۰ غرفه برای عرضه و فروش محصولات  بانوان سرپرست خانوار ایجاد شده است.

در پایان این مراسم همچنین، مسئول پیگیری و نظارت بر امور بانوان، خانواده و جوانی جمعیت شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: با همت و تلاشی که شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری داشت طرح ایجاد باغات بانوان و کودکان در هر منطقه شهرداری شیراز در دستور کار قرار گرفت و اولین باغ بانوان در سطح  منطقه  یازده  افتتاح و به بهره برداری رسید.

افسانه خواست خدایی افزود: باغ بانوان مهر بانو با هدف نشاط افزایی، ورزش و بهره مندی بانوان از چنین فضاهایی احداث شده است.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از فضای باغ بانوان مهربانو در اختیار بانوانی که سرپرست خانوار هستند به جهت اشتغال آفرینی آنها قرار خواهد گرفت.

مسئول پیگیری و نظارت بر امور بانوان، خانواده و جوانی جمعیت شورای اسلامی شهر شیراز، با اشاره به اینکه در سطح  شهر شیراز  ایجاد  چنین فضاهایی به شدت  احساس می شود، گفت: شهر شیراز نیازمند فضاهایی است که خانواده و شهروندان بتوانند با حضور در چنین فضاهایی از تفریحات سالم بهره مند شوند.

خواست خدایی ضمن قدردانی از دکتر اسدی شهردار شیراز در همراهی و همکاری در پیش بردن  مباحث اجرایی این باغ ، اضافه کرد: تلاش  مدیریت  شهری  بر آنست تا در سطح مناطق  یازده گانه  شهرداری شیراز  باغات بانوان مهر بانو ایجاد شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پایان اضافه کرد: در شهرداری شیراز ‌ طرح های ویژه ای برای بانوان در سطح شهر شیراز در حال انجام است که اجرای طرح  بانوان آتش نشان و شهر خانواده از جمله آنهاست.

 

 

 

 

  • نویسنده : لیلا کریمی