حق بیمه سرانه در ایران به 323 دلار رسیده این در حالی است که ضریب نفوذ بیمه در منطقه چشم انداز 1.7 درصد و حق بیمه سرانه 163 دلار است.

مجید بهزادپور در حاشیه بیست و نهمین همایش ملی و دهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه با بیان اینکه امروزه صنعت بیمه دنیا با حق بیمه تولیدی نزدیک ۷ هزار میلیارد دلاری خود نزدیک ۷ درصد تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: سرانه حق بیمه در جهان حدود ۸۷۵ دلار است. از کل حق بیمه تولیدی جهان حدود ۴ هزار میلیارد دلار مربوط به بیمه‌های غیرزندگی است که حدود ۴۹ درصد آن بیمه درمان و سلامت بوده و ۲۴ درصد به بیمه‌های اشخاص و ۲۷ درصد به سایر حوزه های بیمه‌ای مربوط است. 

وی ادامه داد : در سال ۲۰۲۱ به ترتیب ایالات متحده، چین و ژاپن همچنان بزرگترین بازارهای بیمه دنیا بوده و در مجموع ۵۶ درصد کل حق بیمه تولیدی جهان را به خود اختصاص دادند.

رییس کل بیمه مرکزی افزود:کل دارایی بیمه‌ها در دنیا بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد دلار است و حقوق صاحبان سهام بیمه‌ها هم در دنیا حدود ۴ هزار میلیارد دلار است.

بهزاد پور با بیان اینکه صنعت بیمه در دهه‌های اخیر پیشرفت‌های مهمی را تجربه کرده، اظهار داشت : در حال حاضر مجموع سرمایه پوشش بیمه در کشور در زمینه ریسک‌هایی مانند سیل و زلزله، حمل و نقل هوائی و دریایی و پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها حدود ۵۰۰ میلیارد یورو است.

بهزادپور با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه کشور حدود  2 درصد است، گفت:حق بیمه سرانه در ایران به ۳۲۳ دلار رسیده این در حالی است که ضریب نفوذ بیمه در منطقه چشم انداز ۱٫۷ درصد و حق بیمه سرانه ۱۶۳ دلار است.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: در سال گذشته صنعت بیمه حدود ۱۱۵ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده که از این رقم بالای ۶۵ هزار میلیارد تومان صرف پرداخت خسارت شد و همچنین حق بیمه تولیدی صنعت در هفت ماه اول امسال با رشد ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۹۷ هزار میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه ارزش خسارت‌های پرداخت شده در بخش تصادفات در سال گذشته حدود۲۳ هزار میلیارد تومان بوده اظهارداشت: در سال گذشته حدود۲۵ میلیون وسیله نقلیه و رانندگان آنها تحت پوشش بیمه شخص ثالث و حوادث راننده قرار گرفتند که حدود ۱ میلیون و ۴۶۰ هزار خسارت به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان بابت خسارتهای جانی و مال اشخاص و وسایل نقلیه آنها در جریان تصادفات بوده است.

مجیدپور با اشاره به بیمه درمان تکمیلی گفت: حدود  17 میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی هستند که در سال گذشته نزدیک به ۲۲ هزار میلیارد تومان خسارت دریافت کردند.

رییس کل بیمه مرکزی همچنین از آغاز به کار کروکی آنلاین از یک ماه آینده خبر داد و گفت: اقدامات زیرساختی با همکاری پلیس انجام شده و تا یک ماه آینده خدمات الکترونیکی کروکی تصادفات ارایه خواهد شد.