مدیرکل دفتر امور مؤدیان مالیاتی گفت: به منظور تسریع در انجام امور و افزایش سطح رضایتمندی مؤدیان، کلیه اوراق مالیاتی صادره در سامانه‌های مالیاتی از اول شهریور به‌صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود.

محمد جهانی کیا، مدیرکل دفتر امور مؤدیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: در فاز جدید و تکمیلی طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی که از ابتدای شهریور ۱۴۰۱ به اجرا درآمده، برای اوراق سیستمی، ابلاغ الکترونیکی جایگزین ابلاغ دستی اوراق مالیاتی شده است.

مدیرکل دفتر امور مؤدیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: مؤدیان مالیاتی می‌توانند با فعال‌سازی ابلاغ الکترونیکی در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir اوراق مالیاتی خود را بدون مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی دریافت و مشاهده نمایند.

جهانی کیا گفت: اوراق مالیاتی این مؤدیان، به‌صورت خودکار بر روی حساب کاربری آنان بارگذاری شده و پیامک اطلاع‌رسانی نیز ارسال می‌شود. مؤدیان، پس از بارگذاری اوراق، ۱۰ روز فرصت دارند با مراجعه به‌حساب کاربری خود، اوراق مذکور را مشاهده نمایند. رؤیت برگه در حکم ابلاغ می‌باشد و مهلت مؤدیان برای اقدامات قانونی مربوط، از این تاریخ آغاز می‌شود.

وی افزود: چنانچه مؤدی ظرف ده روز جهت مشاهده برگه، به‌حساب کاربری خود مراجعه ننماید، روز یازدهم به‌عنوان تاریخ ابلاغ به مؤدی در نظر گرفته می‌شود. درصورتی‌که روز یازدهم با تعطیل / تعطیلات رسمی / عمومی مصادف شود، اولین روز کاری بعد از تعطیل / تعطیلات مزبور به‌عنوان روز ابلاغ محسوب خواهد شد و مهلت‌های قانونی واکنش به اوراق مالیاتی بر مبنای آن در نظر گرفته می‌شود.