سرمربی تیم ملی بوکس گفت: در بازی های المپیک مشکل ما قزاق ها نیستند بلکه ما مشکل داوری داریم.

علیرضا استکی ، در مورد کسب سهمیه این رشته در المپیک توکیو بیان کرد: اگر مسابقات قهرمانی فرانسه ابطال نمی‌شد با پنج تا شش سهمیه به المپیک اعزام می‌شدیم ولی الان با دو نفر می‌رویم که هر دو بوکسورهای قابلی هستند و امیدواریم در المپیک بهترین باشند.

او در مورد اینکه ازبکستان و قزاقستان حریفان اصلی ایران در المپیک هستند، تاکید کرد:  بین شش نفر اول دنیا چهار نفر آسیایی هستند  در مسابقات اردن،  قزاق‌ها را بردیم. ما دو باخت و دو برد داشتیم که یک باخت نزدیک بود. ما مشکل داوری در بوکس داریم نه بازیکن قزاق. آنها لابی قوی دارند و فدراسیون جهانی دست آنها است. در اردوی ازبکستان چیزی کم نداشتیم بلکه بهتر بودیم فقط آنها حمایت‌های خوبی دارند. تمام مخارج  آنها مجانی است و دغدغه مالی ندارند. امیدوارم تدبیری در تمام رشته ها اندیشیده شود که قهرمانان ما هم دغدغه مالی نداشته باشند. البته در زمان حضور صالحی‌امیری دغدغه نداشتیم و همه چیز نسبتا خوب بود امیدوارم در المپیک بدرخشیم.

استکی  در پاسخ به این سوال که بوکس چقدر شانس کسب مدال در المپیک دارد، گفت: من روحیاتم به گونه‌ای است که نمی‌خواهم فقط شرکت‌کننده باشیم. در حضورم در تیم ملی در دو سال گذشته در جهانی تا مدال جهانی رفتیم بعد ترکیه را بردیم در اردن سه سهمیه گرفتیم که دو تا به ما دادند. بعد به کرونا خوردیم و بعد از آن اردوهای خوبی داشتیم. در قهرمانی آسیا هم درخشیدیم. جدا از بحث مدال شیوه ملی پوشان طوری بود که نگاه ها به بوکس ایران عوض شد. به توکیو می‌رویم تا بهترین عملکرد فنی و بدنی را داشته باشیم اما در نهایت همه چیز دست خدا است.