وزیر نیرو ضمن بیان این که پیش‌بینی‌های لازم برای تامین آب شرب و صنعت یزد انجام شده و اصلاً جای نگرانی نیست، گفت: مصوب کردن چنین تصمیماتی کاری ساده اما اجرای آنها مهم است.

«رضا اردکانیان» در مراسم افتتاحیه و بهره‌برداری از طرح‌های آب و برق استان یزد که ظهر امروز سه‌شنبه در قالب پویش هر هفته الف – ب – ایران در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد برگزار شد، گفت: امروز فرصتی بود که در قالب طرح الف – ب – ایران و به همت مسئولان اجرایی استان یزد، ۶۷۵ میلیارد تومان طرح افتتاح شد و همچنین کلنگ افتتاح سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح جدید بر زمین زده شد.

وی از جمله طرح‌های جدید آبی در استان را رینگ آب شهری یزد ذکر و ابراز امیدواری کرد که این طرح در صورت تامین اعتبار تا سه سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

وزیر نیرو با بیان این که تجربه قرن‌ها سازگاری مردم یزد با کم آبی و قناعت و صرفه جویی باعث شهرت آنها شده است، اعلام کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای تامین آب شرب و صنعت یزد انجام شده و اصلاً جای نگرانی نیست.

اردکانیان با بیان این که مصوب کردن چنین تصمیماتی کاری ساده اما اجرای آنها مهم است، گفت: مهم است که تصمیمات اخذ شده اجرایی و پایدار باشد و خوشبختانه این دغدغه رفع شده و نماینده یزد پیگیر مسئله آب است که در این رابطه می‌توانیم اطلاعات تفضیلی برای پیگیری موضوع خط انتقال آب را در اختیارشان قرار دهیم.

وزیر نیرو با ذکر این مطلب که یزد آماده پذیرش سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی است، ابراز امیدواری کرد که موضوع شیرین‌سازی آب دریا با توجه به بستر ایجاد شده برای استان از سوی مسئولان یزد دنبال شود و اگر به هر دلیلی شرایط اعتباری فراهم نبباشد می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده کرد.

وی در ادامه علت عمده اجرای به موقع برخی طرح‌های حوزه آب و برق را کمبود اعتبارات عنوان و اظهار کرد: خوشبختانه در بودجه ۱۴۰۰ شرایط به مراتب از سالهای قبل فراهم است.

اردکانیان در پایان نیز با اشاره به برنامه‌ی بهسازی شبکه برق ۱۰ هزار روستای کشور، از پیگیری فراهم کردن ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی قابل حمل برای تامین برق عشایر و کوچ‌نشینان خبر داد.

یاداور می‌شود؛ در جریان سفر امروز وزیر نیرو به استان یزد ۲۱ طرح صنعت آب و برق با اعتبار ۶۴۰۵ میلیارد تومان در قالب یازدهمین پویش #هرهفته الفبایران، افتتاح و کلنگ‌زنی شد.