مدیر کل دفتر نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به تحویل آب به صورت حجمی، تغییر الگوی کشت و نظام بهره برداری به عنوان سه مقوله مهم در فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت توانمند سازی و پایداری نظام های بهره برداری در استان خبر داد.

حمید زارع قنات نوی با بیان اینکه ۱۱۰ تعاونی تولید در فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در استان خوزستان و ایلام مستقر شدند، گفت: از این تعداد ۸۴ تعاونی مربوط به استان خوزستان و ۲۶ تعاونی نیز مربوط به استان ایلام است. هدف کلی استقرار این تعاونی ها توانمندسازی آنها در راستای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، افزایش بهره وری و حفاظت کمی و کیفی از منابع آب کشاورزی در این استان ها است.

وی ضمن اشاره به تفاهم نامه مابین سازمان مرکزی تعاون روستایی و جهاد نصر در راستای توانمند سازی و پایدارسازی ۱۱۰ الگوی بهره برداری فاز اول احیا و توسعه ۵۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان خوزستان و ایلام اضافه کرد: به همین منظور ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سال گذشته به این طرح اختصاص یافته است.

به گفته وی این ۵۰ میلیارد تومان در قالب دو طرح پایداری و توانمندسازی تخصیص داده می شود که طرح توانمند سازی دارای ۷پروژه و طرح پایداری نیز دارای ۳ پروژه خواهد بود.

مدیر کل دفتر نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه تحویل آب به صورت حجمی، تغییر الگوی کشت و نظام بهره برداری سه موضوع مهم در فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بودند، گفت: فاز اول این طرح در ۲۹۵ هزارهکتار از اراضی کشاورزی دو استان ایلام و خوزستان به بهره برداری رسیده و برای ۱۷هزارو۸۰۰ خانوار در بخش کشاورزی اشتغال ایجاد کرده است.