سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تولید خودروهای جدید از سوی شرکت سایپا گفت: مجلس حامی سایپای نوین و تولید خودروهای باکیفیت در داخل است.

 سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها مدیران شرکت سایپا با اتخاذ سیاست سایپای نوین به دنبال تولید خودروهای باکیفیت و قابل رقابت هستند، اظهار داشت: خوشختانه سیاست‌های خوبی در شرکت سایپا آغاز شد که براساس آن شاهد تولید انواع خودروهای شاسی‌بلند، باکیفیت و مقاوم هستیم.

وی افزود: خودروهای شاهین و آریا که از سوی این شرکت طراحی و تولید شده‌اند از جمله خودروهای مشتری‌پسند و باکیفیت هستند که می‌توانند بازار خوبی را در داخل و خارج پیدا کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه ما در ۲ سال اخیر شاهد تحولی در صنعت خودروی کشور از سوی سایپا هستیم، عنوان کرد: یکی از اقدامات خوب مدیران این شرکت همکاری با وزارت دفاع برای تولید قطعات خودرو در داخل است.

دلخوش گفت: در همین راستا شرکت سایپا قراردادهایی با شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع منعقد کرد تا قطعات خودرو در داخل تأمین شود. به عنوان مثال همه قطعات خودروی شاهین در داخل تولید می‌شود و این نویدبخش خوبی برای صنعت خودروی کشور است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات خوب شرکت سایپا توقف تولید خودروهای بی‌کیفیت همچون پراید است که شاهد طراحی و تولید پلت‌فرم‌های جدید خودرو براساس سلایق مشتریان هستیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: در همین راستا مدیران سایپا ظرف ۲ سال شش خودروی جدید طراحی و روانه بازار می‌کنند که در سال گذشته سه خودرو و امسال نیز سه خودروی دیگر تولید و روانه بازار می‌شود.

دلخوش با بیان اینکه سایپای نوین سیاست‌های خوبی را برای صنعت خودروی کشور در نظر گرفته است، بیان داشت: امیدواریم با حمایت نهادهای مربوطه به خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین دولت و مجلس شاهد کاهش وابستگی صنعت خودرو به خارج و بومی‌سازی آن در داخل باشیم.

وی با بیان اینکه صنعت خودروی کشور نیازمند حمایت است، گفت: مجلس انقلابی یازدهم آماده تصویب قوانین مورد نیاز و همکاری‌‌های لازم در این زمینه است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس عنوان کرد: امیدواریم در سال جدید که مقام معظم رهبری بر تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی تأکید دارند مشکلات صنعت خودرو را رفع و شاهد اشتغال بیشتر جوانان در این صنعت باشیم.

دلخوش خاطرنشان کرد: هرچه سرمایه‌گذاری ما در این صنعت بیشتر باشد بهره‌برداری و فواید آن برای کشور نیز بیشتر خواهد بود.