رئیس شبکه بهداشت و درمان شهر خاوران از توابع شهرستان خفر در استان فارس اعلام کرد که بیماریابی فعال از طریق مراجعه خانه به خانه و به دلیل ابتلای شمار قابل توجهی از افراد به کرونا در این شهر اجرایی شده است.

دکتر فرهاد فردوسی گفت: با توجه به وضعیت بحرانی شهر خاوران از لحاظ شیوع بالای بیماری کرونا، بیماریابی فعال با نظر و تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به غربالگری بیش از ۹۰۰ خانوار خاورانی در روز ۲۶ فروردین، گفت: بیماریابی افراد به صورت خانه به خانه انجام شد و ۲۰۰۰ نفر به لحاظ ابتلا به کرونا پایش شدند.

به گفته وی از افراد دارای علائم بیماری و اطرافیان آنها تست سریع تشخیص کرونا گرفته و موارد مثبت شناسایی شد برای اقدامات درمانی به مراکز درمانی ارجاع شدند.

فردوسی خاطرنشان کرد: این طرح توسط ۴ تیم از پرسنل شبکه بهداشت و درمان خفر، نیروهای بسیج، هلال احمر، آتش نشانی، دهیاران، شورای شهر و روستاهای خفر انجام شد.

وی افزود: این طرح بیماریابی خانه به خانه برای کنترل شیوع بیماری در شهرستان خفر به صورت گسترده به زودی اجرا می شود.

به گزارش ایسنا طی روزهای گذشته چهار  شهروند خاورانی همزمان به دلیل ابتلا به کرونا در جهرم پذیرش و بستری شدند.

این افراد که در یک دورهمی به کرونا مبتلا شده بودند و درگیری شدید ریوی آنان مسئولان را واداشت که برای بیماریابی فعال وارد عمل شوند.

بر پایه این خبر در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۷ بیمار از شهرستان خفر به بیمارستان پیمانیه جهرم مراجعه کرده و بستری شده اند. شواهدی از مراجعه برخی مبتلایان به شیراز نیز وجود دارد.