وزیر نیرو با بیان اینکه هیچ حرکت غیرقانونی درخصوص تالاب‌ها صورت نگرفته و نخواهد گرفت، تاکید کرد: بنده در هر عرصه‌ دیگری مرتبط با مسئولیتم این اطمینان ۱۰۰ درصدی را می‌دهم که ما تابع قانون هستیم و به وظایف قانونی خود عمل می‌کنیم.

رضا اردکانیان در حاشیه آئین بهره‌برداری از ۲۰ پروژه صنعت آب و برق در ۶ استان کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور سند برای تالاب‌های کشور یادآور شد: دولت و حاکمیت بر انفال مالکیت داشته که مراجع قضایی و سازمان ثبت اسناد کشور به عنوان دستگاه‌های مسئول در این رابطه به نمایندگی از دولت این مالکیت را احراز می‌کنند.

وزیر نیرو ادامه داد: سیل وسیع بهار ۹۸ از جمله موجب شد که موضوع اعمال حاکمیت بر بستر و حریم رودخانه‌ها به طور جدی‌تری دنبال شود و دستگاه قضایی به درستی در مقاطع مختلفی از دولت و وزارت نیرو خواستند که موضوع حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها را به حکم قانون به شکلی جدی دنبال کنند تا از ساخت و سازهای غیرقانونی جلوگیری شود. حرکت‌های در حال انجام، در راستای صیانت و حفاظت از اموال عمومی است.

سیاست وزارت نیرو حمایت از توسعه آب شیرین‌کن‌هاست

اردکانیان با اشاره به موضوع توسعه آب شیرین‌کن‌ها اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه وظیفه داریم که بخش مهمی از نیازهای آب کشور را به‌ویژه در مناطق ساحلی، از طریق شیرین‌کردن آب دریا تدارک ببینیم و این کار هم در حال اجرا بوده که اخیره هم گزارش خوب و مثبتی در یکی از کمیسیون‌های مجلس به همین مناسبت ارائه شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در استان‌های مناطق ساحلی به‌ویژه بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان حجمی از نیازهای آب شرب و بهداشت مردم توسط آب شیرین‌کن‌ها تدارک دیده می‌شود.

وی همچنین در این مراسم با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده، اظهار کرد: امروز با احتساب این پروژه‌های افتتاح شده، در مجموع ۲۹۱ پروژه مهم پویش #هرهفتهالفب_ایران را با سرمایه‌گذاری ۶۶ هزار میلیارد تومان به اتمام رساندیم که در مدار بهره‌برداری بوده و ان‌شاءالله تا پایان سال این مسیر ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در یکی از روزهای باقی‌مانده از سال همزمان با افتتاح طرح‌هایی که برای آن روز در نظر گرفته شده مراسم اختتامیه برای پویش در سال ۱۳۹۹ همچون سال قبل برگزار خواهیم کرد که ان‌شاءالله این قطار در این مسیر تداوم خواهد داشت تا در سال ۱۴۰۰ و به‌ویژه در ایام باقیمانده از زمان فعالیت دولت دوازدهم به نحو شایسته‌تری انجام وظیفه صورت بگیرد.

وزیر نیرو با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با تلاشی که این روزها در نهایی کردن لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی در جریان است ما و همه همکاران چه در سازمان دولت و چه در بخش غیردولتی، قانونی را تحت عنوان بودجه ۱۴۰۰ در اختیار داشته باشیم تا بر اساس آن، اختیار خدمتگزاری وسیع‌تر و سهل‌تر در عرصه آب و برق طی سال‌های آینده پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: ما در صنعت آب و برق در دولت تدبیر و امید حدود ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو از منابع ارزی غیر بودجه عمومی و بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان هم از منابع ریالی غیر از بودجه عمومی به طرق مختلف توانستیم جذب کنیم. این دستاورد بزرگی است که امروز صنعت آب و برق کشور به آن اتکا دارد.