مدیر تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از امضای بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم نامه اجرایی با سازندگان و شرکت های دانش بنیان ایرانی با هدف بومی سازی و ایرانی سازی انواع کالاهای مصرفی، قطعات یدکی، تجهیزات ثابت و دوار، مواد شیمیایی و کاتالیست ها خبر داد.

محمدرضا سلیمان‌زاده در حاشیه دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی درجمع خبرنگاران اظهار کرد: در نخستین دوره برگزاری این رویداد صنعت پتروشیمی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم نامه اجرایی با شرکتهای سازنده و دانش‌بنیان ایرانی امضا شد. با گذشت کمتر از یکسال بیش از نیمی از این تفاهم نامه ها اجرایی و عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت اجرایی تفاهم نامه‌هایی که در اولین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی امضا شده امروز بین ۲۰ تا ۹۰ درصد است، تصریح کرد: پیش ‌بینی می‌شود در حاشیه برگزاری دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی بالغ بر ۷۰ تفاهم‌نامه و قرارداد با سازندگان ایرانی و شرکت‌های دانش بنیان داخلی امضا شود.

مدیر تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر اینکه ارزش تفاهم نامه‌هایی و قردادهایی که در حاشیه برگزاری دومین دوره تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با شرکت‌های ایرانی امضا می‌شود، حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، تاکید کرد: به‌عبارت دیگر با گذشت یک‌سال از برگزاری این نمایشگاه تخصصی صنعت پتروشیمی پروژه‌هایی که در قالب قرارداد و یا تفاهم‌نامه به شرکت‌های ایرانی در شرایط تحریم واگذار می‌شود افزایش بیش از هشت برابری داشته است.

سلیمان‌زاده با بیان اینکه بسیاری از تفاهم نامه ها و قراردادهایی که در حاشیه نمایشگاه صنعت پتروشیمی امضا می شود، برای نخستین بار در داخل کشور طراحی و ساخته می شوند، اظهار کرد: بسیاری از کاتالیست ها، مواد شیمیایی، تجهیزات و قطعات یدکی مصرفی پتروشیمی ها با امضای این تفاهم نامه و اجرای قراردادها بومی سازی و ایرانی سازی می شود.

دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با مشارکت بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان، سازنده تجهیزات، پتروشیمی‌ها، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بازار سرمایه از دیروز آغاز به کار کرد.