رییس اتحادیه صنف فروشندگان روغن موتور اتومبیل شهرستان رشت گفت: کیفیت برخی از روغن موتورهای خودرو در بازار پایین آمده و برای جلوگیری از آسیب به خودروها باید از انجام دیرهنگام تعویض روغن پرهیز شود.

غلامرضا محسنی با بیان اینکه این اتحادیه بیش از ۳۰۰ واحدصنفی با پروانه کسب دارد، گفت: مشاهده تخلف در تعویض روغنی‌های رشت موردی است، صداقت و درستکاری از اصول مهمی است که اجرای آن برای اعضای این صنف بسیار مهم و جدی است.

وی به افزایش حجم شکایت‌ها از این صنف افزود: خیلی از مشکلات خودروها بعد از تعویض روغن آشکار می‌شود و این مشکل واحدهای صنفی تعویض روغن نیست، مشکل از خودرو است.

محسنی ادامه داد: تعویض نکردن روغن موتور به مدت طولانی به خودرو آسیب می‌زند و در هر ۴۰۰۰ کیلومتر باید این تعویض صورت بگیرد و در کنار انجام این  سرویس باید فیلتر هوا و روغن نیز تعویض شود.

وی با اشاره به اینکه شاید یکی از دلایل تعویض دیرهنگام تعویض روغن خودروها هزینه آن باشد، خاطرنشان کرد: رانندگان توجه داشته باشند که هرچقدر دیرتر انجام دهند به خودروهایشان آسیب بیشتری وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان روغن موتور اتومبیل شهرستان رشت افزود: به نظر می‌رسد نسبت به سال‌های  گذشته کیفیت روغن های موجود در بازار، پایین آمده و تعویض به موقع، می‌تواند به سالم ماندن خودروها کمک کند.

محسنی با اشاره به خودروهای دست دوم خریداری شده توسط مردم تصریح کرد: ماشین دست دوم خریداری شده بخصوص ماشین های اتومات قبل از تعویض روغن حتماً باید توسط مکانیک سرویس شود.

وی گفت: افراد، خودرو را خریداری می کنند و آگاهی کاملی از شرایط موتوری آن ندارند و فقط در نمایشگاه به آنان گفته می‌شود که روغن موتور را تعویض کنند. اما این کار اشتباه است و حتماً باید قبل از آن سرویس کامل توسط مکانیک صورت پذیرد.