رئیس مجلس در ادامه نظارت‌های میدانی خود سرزده به شهرک صنعتی شمس آباد در شهرستان ری رفت و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف در ابتدای این نظارت میدانی به یک واحد تولیدی برش سنگ تایل رفت که به علت خام‌فروشی و بی‌توجهی به ارزش افزوده این صنعت و همچنین وجود شبکه‌های رانتی صادرات سنگ خام به حالت نیمه تعطیل درآمده بود.

رئیس مجلس در دومین بازدید خود در شهرک صنعتی شمس‌آباد از کارخانۀ تولید پروفیل‌های پیشرفته در و پنجره بازدید کرد که بانک آن را به تعطیلی کشانده بود. این واحد تولیدی از سال ۹۲ با وجود پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها بدون استفاده مانده و کارگران آن بیکار شده‌اند.

وی در گفتگو با تولیدکنندگان این واحد تولیدی، اجرای قوانین تسهیل کننده بانکی و بخشودگی جرائم تامین اجتماعی مصوب مجلس یازدهم را پیگیر شد.

سومین بازدید رئیس مجلس از کارخانۀ فعال جهان کریستال بود که یکی از واحدهای تولید فعال و پیشرو در صنعت تولید کریستال در کشور است که محصول خود را به ده‌ها کشور دنیا صادر می‌کند. این کارخانه برای توسعۀ بخش‌های تولیدی و صادرات بیشتر محصولات با مشکل ترخیص مواد اولیه لازم و همچنین تسهیل فرایندهای تجاری و مبادلاتی روبروست.

قالیباف در پایان این نظارت میدانی در جمع صنعتگران گفت: برای پیشرفت تولید و اشتغال، حذف قوانین زائد و دست‌وپاگیر در دستور کار مجلس است و مجلس مصمم است تا با حضور در میدان، موانع تولید کارگاه‌های کوچک و متوسط را حذف کند تا مقدمات کاهش بیکاری و رشد اقتصادی با فعالیت‌های همین کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط فراهم شود.