در راستای اجرای بند ۱۶ سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر دانش‌بنیان‌کردن نظام اداری، سه تصویب ‌نامه‌ جدید شورای‌عالی اداری از سوی رییس جمهوری و رییس این شورا ابلاغ شد.

در نخستین مصوبه، رئیس‌جمهوری و رییس شورای‌عالی اداری تصویب‌نامه اضافه‌شدن یک تبصره به بند اول ماده (۲) تصویب‌نامه شماره ۵۷۹۰۹۵ این شورا را ابلاغ کرد.

به موجب این تصویب‌نامه که در یک‌صدوهشتادوششمین جلسه شورای‌عالی اداری بنا به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد بند (۱۱) ماده (۱۱۵) قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب شده است، شرط دارابودن «گواهینامه شایستگی عمومی احراز سمت‌های مدیریتی» برای انتصاب در سطوح مدیریت حرفه‌ای پایه و عملیاتی (که به عنوان سطوح سرپرستی تعریف می‌شوند)، از تاریخ این مصوبه به مدت ۳ سال الزامی نیست. در این تصویب‌نامه تأکید شده است؛ در شرایط مساوی اولویت انتصاب در سطوح مورد اشاره با دارندگان گواهینامه مذکور خواهد بود.

در مصوبه دوم و در اجرای بند ۱۶ سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر دانش‌بنیان‌کردن نظام اداری از طریق به‌کارگیری اصول مدیریت دانش و یکپارچه‌سازی اطلاعات، دستورالعمل مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

شورای‌عالی اداری در یک‌صدوهشتادوششمین جلسه خود بنا به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و در اجرای بند ۱۶ سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر دانش‌بنیان‌کردن نظام اداری از طریق به‌کارگیری اصول مدیریت دانش و یکپارچه‌سازی اطلاعات؛ بند ۲-۱ سیاست‌های کلی علم و فناوری مبنی بر مدیریت دانش و پژوهش و انسجام‌بخشی در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در حوزه علم و فناوری، و همچنین به استناد بندهای ۸ و ۱۱ ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و در راستای عملیاتی‌کردن محور پنجم دوره دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری، «دستورالعمل مدیریت دانش در دستگاه‌هایی اجرایی» را ۶ ماده و ۲ تبصره تصویب و رئیس‌جمهوری و رئیس این شورا برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد.

همچنین شورای‌عالی اداری در یک‌صدوهشتادوششمین جلسه خود بنا به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور، با هدف ارتقای سطح کیفی خدمات دولت، در اجرا و تکمیل مواد ۲، ۳ و ۴ تصویب‌نامه شماره ۷۷۴۰/۹۳/۲۰۶ مورخ دهم شهریور ۱۳۹۶ شورای‌عالی اداری و به منظور تسریع در انجام «اصلاحات فرآیندی در نظام اداری» مواردی را تصویب کرد. متن کامل هر سه تصویب‌نامه در وب سایت رسمی سازمان اداری و استخدامی کشور به آدرس aro.gov.ir در دسترس است.