در آخرین روزهای دولت آمریکا، کاخ سفید با وجود ناکامی های فراوان آخرین سناریوی خود را علیه ایران رونمایی کرده تا همچنان تنش ها تا دقیقه 90 هم پابرجا بمانند.

شمارش معکوس برای پایان دولت ترامپ آغاز شده است؛ دولتی که معلوم نیست زمان باقی مانده پایانش را رقم می زند یا استیضاح می شود. اگرچه دولت ترامپ در چند ماه اخیر معمولا هر هفته تحریم هایی را علیه ایران اعلام کرده اما در روزهای پایانی عطش بیشتری برای اتهام زنی به ایران پیدا کرده است. از تروریستی خواندن انصارالله یمن، تحریم رئیس الحشدالشعبی تا اتهام زنی به ایران برای ارتباط با گروه تروریستی القاعده! واشنگتن تا به حال به تهران کم اتهام نزده است؛ اما خصومت ها، کینه ورزی، نتیجه ندادن فشارها برای به زانو درآوردن ایران همه و همه واشنگتن را بر آن داشته تا به اتهامات مضحک روی بیاورد و برای مقابله با ایران از تحریم و ترور استفاده کند. دولتی که زمانی قبله براندازان و گروه های ضدایرانی بود و سودای تغییر نظام در سر می پروراند اعضایش همچون مهره های شطرنج از صفحه بازی خارج شدند؛ از بولتون که حالا با ترامپ کارد و پنیر شده تا برایان هوک که تقلاهایش علیه ایران راه به جایی نبرد. اما چه شده که پمپئو در واپسین روزهای دولتش ایران و القاعده را در یک ردیف قرار می دهد؟

ترمپ و پمپئوتجارهای بزرگ هستند

فریدون مجلسی، تحلیلگر سیاسی در خصوص رسیدن ایران به یک ثبات اقتصادی به خبرنگار ما گفت:وضعیت اقتصادی ایران بستگی به سیاست های داخلی دارد با تغییر در سیاست آمریکا و اروپا محال است رخ دهد.

وی در ادامه درباره رفتارهای اخیر ترامپ در خلیج فارس نیز اظهارداشت: ترامپ و بایدن با یکدیگر فرقی ندارد سیاست آمریکا تغییر نکرده اما ترامپ تحرکاتی که در منطقه صورت می دهد بابت این است که او یک تاجر بزرگ است و با رفتنش از سیاست به دنیای تجارت خود باز می گردد و با این تحرکات در منطقه قصد دارد که ارتباط خودش با  عربستان، بن سلمان و اسرائیل را حفظ کند و به ثبات تجاری خود در منطقه برسد.

ترامپ به دنبال رسیدن به اعتبارتجاری در منطقه آسیا

این تحلیلگر اقتصادی درابهر صحبت های اخیر پمپئو نیز گفت: درصورتی که ترامپ و پمپئو هر دو اعتبار سیاسی خود را از دست داده اند وژنرال های آمریکایی حاضر نیستند به دستوراتشان عمل کنند اما صحبت هایی علیه ایارن می کنندکه جنبه تبلیغاتی برای آینده تجاری دارد تا سیاسی چرا که این دوتاجر هستند و نیاز به زد و بندهای تجاری در منطقه دارند بنابراین این بی ثباتی و تهدید ها همه برای رسیدن به زد و بندهای تجاری است.

وی در ادامه درباره وضعیت ایران با وجود داشتند اقتصاد بی ثبات بیان کرد:با توجه به اینکه ایران یک کشور جهادی است و برای رسیدن به ثبات اقتصادی به تهدید ها هیچ اهمیتی نمی دهدچرا که در کشور جهادی مهمترین چیز تهیه نان مردم است و بهتر کردن زندگی مردم نه رسیدن به جنگ و نا امنی اقتصادی.

لغو تهدید ها لغو تحریم ها خواهد بود فریدون مجلسی در پایان درخصوص اینکه بایدن می تواند تحریم ها علیه ایران را بردارد نیز گفت: با آمدن بایدن آمریکا به برجام باز می گردد اما انتظاراتی که از برجام داریم و رفع تحریم ها به همین راحتی نیست و چندسالی طول می کشد تا اقتصاد به ثبات برسد بایدن برای لغو تحریم ها به برجام باز نمی گردد، رفع تحریم ها علیه ایران زمانی صورت می گیرد که ایران نخواهد با تهدید کشوری را نابود سازد و از فکر نابوسازی خارج شود در این صورت تحریم ها علیه ایران برداشته می شود روابط با دیگر کشورها از سر گرفته خواهد شد