مطالعه برای ساخت واکسن کرونا در ایران که از چند ماه قبل و همزمان با سایر کشورهای جهان آغاز شده است، حالا به روزهای خوبی رسیده است.

طلا امیری/به دنبال شیوع کرونا در جهان و درگیر شدن همه کشورها با این بیماری، در نهایت باعث شد تا دانشمندان و محققان حوزه پزشکی، در صدد ساخت واکسن برای مقابله با این بیماری بر آیند.

در همین حال، ویژگی‌های خاص ویروس کرونا که در نوع خود خیلی چموش و سرکش است، باعث شده تا ساخت واکسن نیز با مشکلات و چالش‌هایی مواجه شود.

در چنین شرایطی، دانشمندان و محققان کشورمان نیز همپای دنیا، مطالعه و تحقیق برای ساخت واکسن کرونا را در مراکز تحقیقاتی و علمی، آغاز کردند و امروز بعد از گذشت نزدیک به ۱۱ ماه از شیوع این بیماری در ایران، چند مرکز تحقیقاتی توانسته‌اند وارد فاز آزمایش بالینی واکسن بر روی انسان شوند.

ایران موفق در بخش داروسازی

یقینا ایرانی ها واکسن کرونا را از غربی ها بهتر تولید می کنند چرا که الکلی که تاکنون کل دنیا را از این بیماری دور کرده است را یک ایرانی در قرن ۶٫۷ شمسی کشف کرده است چرا با این توانایی که ایرانی ها دارند می توانند در تولید داروی کوید ۱۹ موفق تر از مه جای دنیا باشند، همانطور که در زمینه ساخته موشک وسلاح های نظامی موفق بودیم در زمینه پزشکی هم ما از غربی ها جلو هستیم.

پزشکان ایرانی مانند پرفسور سمیعی و… بهترین پزشکان ایرانی در دنیا هستند پس از لحاظ پزشکی ایران همچنان از غربی ها و آمریکایی ها جلو است پس چرا نوانیم واکسن کرونا را در شور تولید کنیم با توجه به این همه پزشک حاذق در کشور.

واکسن ایرانی صادر خواهد شد

در زمینه واکسن کرونا حتی ایران می تواند یکی از صادرکننده های این واکسن باشد کماکان هم واکسن ایرانی مشتری های خودش را پیدا کرده است و به نظر من شاید درخواست هایی در این خصوص هم شده باشد.

با توجه به توانمندی که در نیروهای متحد جمهوری اسلامی ایران بنده سراغ دارم می توانم به قطع یقین بگویم که ازودتر از خرداد ماهی که وزارت بهداشت اعلام کرده است واکسن کرونا را در کشور تولید خواهیم کرد همانطور که کماکان این واکسن در حال تست روی انسان است و تاکنون مشکلی برای افرادی که روی آنها این واکسن تست شده است به وجود نیامده و این موفقیت بزرگی است که ایران به آن دست پیدا کرده است.

ایران کورنا را مهار کرده است

  خرید واکسن از کشوری که خودش روزانه ۴۰۰۰ هزار کشته در مقابل ویروس کرونا دارد به نظر سیاسی کاری است تا جنبه انسان دوستانه باشد چرا که کشور ما در حال حاضر ۸۰ نفر میانگین فوتی دارد و این نشان می دهد که ایران در مقابل کرونا بهتر عمل کرده است تا کشوری مثل آمریکا و سخنان مقام معظم رهبری دور از سیاست بوده و حقیقت را عنوان کرده است.