رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۱۷۰۰ میلیارد ریال انواع اقلام مکشوفه قاچاق در هشتمین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نیمه دوم آذرماه در سراسر کشور خبر داد.

سردار محمد رضا مقیمی اظهارکرد: در اجــرای بـرنـامـه عملیاتی پلیــس مبـارزه با قاچاق کالا و ارز، هشتمین مرحله طــرح منطقــه ای مبــارزه بــا قـاچـاق کـالا و ارز با اولویت مقابله با قاچاق کالاهای ممنوعه، به عنـوان یکی از راهبـردهای عملیـاتـی به منظور شناسایی و انهدام شبکه های قاچاق سازمان یافته و ناامن کردن مبادی ورودی و خروجی، محل های دپو، توزیع کالای قاچاق و تشـدیـد بـرخـورد بـا پـدیـده شــوم قاچاق در استان های هدف با استفـاده از تمـامـی امکانات و ظرفیت رده های انتظامی و مرزبانی در سراسر کشور به  اجــــرا گذاشته شد.

وی افزود: در این مرحله از طرح انواع کالاهای قاچاق شامل فرآورده های نفتی، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، دارو، خودرو و موتورسیکلت، چای، برنج ، کیف و کفش، لوازم یدکی خودرو، مواد خوراکی و مقادیر قابل توجهی کالای ممنوعه به ارزش بیش از۱۷۰۰ میلیارد ریال در سراسر کشورکشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا یاد آور شد: کالاهای مکشوفه به سازمان اموال تملیکی تحویل داده شد و ۱۲۰۸ متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی برای سیر مراحل قانونی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، مقیمی با بیان اینکه این پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند، مبارزه با پدیده قاچاق را از اولویت های کاری و مأموریتی این پلیس دانست و از هموطنان درخواست کرد در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.