سخنگوی وزارت بهداشت، به وضعیت نگران کننده کرونا در استان مازندران اشاره کرد و گفت: اکنون ۴شهرستان در این استان قرمز است اما با ادامه روند افزایشی مطمئنا شهرستان‌های بیشتری قرمز خواهند شد.

دکتر سیما سادات لاری، گفت: شهرستان‌های ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در استان مازندران تنها شهرستان‌های قرمز در کشور یعنی در وضعیت بسیار پرخطر هستند. مابقی شهرستان‌های این استان نیز در وضعیت نارنجی یا پرخطر قرار دارند.

وی افزود: نمودار موراد بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان مازندران برخلاف روند نزولی بیماری در کشور، در حال صعود است و مطمئنا در صورت ادامه روند افزایشی شهرستان‌های بیشتری از این استان در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

لاری ادامه داد: افزایش تعداد موارد غربالگری، انجام گسترده تست‌های سریع، توسعه مراقبت‌های منزل به منزل و محله به محله در قالب طرح شهید سلیمانی با تلاش شبانه روزی همکاران نظام سلامت استان، هلال احمر و بسیج در حال اجرا است و امیدواریم با هماهنگی تیم‌های نظارتی و حمایتی در قالب طرح مذکور و همکاری جدی مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی به خصوص پرهیز از دورهمی خانوادگی و خودداری از ملاقات محلی در مناطق روستایی، شاهد توقف روند نگران کننده بیماری در این استان باشیم.