رسانه‌ها اعلام کردند، پادشاه بحرین در نشست شورای همکاری خلیج فارس در عربستان که قرار است امروز (سه‌شنبه) برگزار شود، شرکت نمی کند و به جای وی ولیعهد بحرین حضور خواهد داشت.

به رغم اینکه پیش از این اعلام شده بود در نشست آتی شورای همکاری خلیج فارس تمامی سران شش کشور عضو (عربستان، بحرین، امارات، قطر، عمان و کویت) حضور خواهند داشت اما خبرگزاری رسمی بحرین “بنا” اعلام کرد، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در این نشست حضور نخواهد داشت و به جای وی سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد و نخست وزیر این کشور شرکت می کند.

در بیانیه دولت بحرین آمده است، “منامه همواره بر تداوم حمایت از روند شورای همکاری و تحکیم همکاری‌ها در راستای تقویت منافع کشورهای عضو تاکید دارد”.

پیش از این پادشاه عمان نیز اعلام کرد، در نشست شورا شرکت نمی‌کند و یک مقام مسئول به نمایندگی از وی در این نشست حضور خواهد داشت.

چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس قرار است امروز پنجم ژانویه (۱۶ دی) در استان «العلا» عربستان با محوریت آشتی بین کشورهای حوزه خلیج فارس برگزار شود.

کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود را با قطر به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند، اتهامی که دوحه بارها آن را تکذیب و هدف از این اتهام را تعرض به حاکمیت و استقلال خود عنوان کرده است.