معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: توصیه رئیس جمهور این است که دولت با حضور فعال در کمیسیون‌های تخصصی، تلفیق و صحن مجلس بتواند نظرات دولت و مجلس را درباره بودجه به هم نزدیک کند.

حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: لایحه بودجه به موجب قانون اساسی از جمله مواردی است که ابتکار آن باید از دولت آغاز شود.  مجلس حق ارائه و تقدیم طرح با ملاحظه قانون اساسی در همه امور کشور را دارد، اما قانون اساسی ابتکار تقدیم لایحه را به دولت داده است.

وی ادامه داد: لایحه بودجه قبل از موعد قانونی تقدیم مجلس شد و سپس دستوری از سوی رهبر انقلاب راجع به درآمدها و هزینه‌ها واصل شد که دولت موارد مدنظر مقام معظم رهبری را طی نامه‌ای که رئیس‌جمهور به رئیس مجلس نوشتند، قبول کرد و قرار شد موارد مدنظر ایشان در مجلس انجام بگیرد. من از اعضای کمیسیون تلفیق تشکر می‌کنم که کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ را تصویب کردند.

 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه لایحه بودجه در حال سیر مراحل قانونی است، گفت: نمایندگان مجلس حق ارائه پیشنهاد برای بودجه را دارند. لایحه بودجه کار مشترکی بین دولت و مجلس است‌ و امیدواریم لایحه بودجه با تفاهم و درک مشترک از مسائل کشور به سرانجام برسد.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته پیشنهادات نمایندگان در جریان بررسی لایحه بودجه کم نبوده است اما تعداد زیادی از این پیشنهادات با اصول قانون اساسی و سیاست‌های کلی مطابقت نداشته و مورد قبول صحن علنی و  نمایندگان قرار نگرفته است. درصد پیشنهادات نمایندگان که در سال‌های گذشته در لایحه بودجه به عنوان قانون مصوب شده است، زیاد نیست.

امیری ادامه داد: توصیه رئیس جمهور این است که دولت با حضور فعال در کمیسیون‌های تخصصی، تلفیق و صحن مجلس بتواند نظرات دولت و مجلس را به هم نزدیک کند تا لایحه بودجه ۱۴۰۰ دریک بازه زمانی مناسبی به تائید شورای نگهبان برسد و دولت هم بتواند آئین نامه‌های اجرایی آن را تصویب و ابلاغ کند.