ملت فلسطین دوازدهمین سالروز نخستین جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را زنده نگه داشتند که با حملات گسترده به اهداف مدنی و مراکز پلیس فلسطین آغاز شد و در اثر آن صدها فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شدند.

دراین جنگ که از ۲۷ دسامبر ۲۰۰۸ شروع و به مدت ۲۲ روز متوالی طول کشید، تقریبا ۱۴۲۰ فلسطینی به شهادت رسیده، بیش از ۸۰۰۰ منزل به صورت کلی یا جزئی تخریب و بیش از نیم میلیون فلسطینی آواره شدند.

طبق گزارش بین المللی ریچارد گلدستون، رئیس کمیته حقیقت یابی که شورای حقوق بشر پس پایان این جنگ فرستاد، ارتش اشغالگر در این جنگ، جنایت های جنگی علیه اهالی نوار غزه که از ۱۵ سال پیش محاصره شده، مرتکب شدند.

به همین مناسبت عبداللطیف قانوع، سخنگوی جنبش حماس گفت: ملت فلسطین ۱۲ سال پیش در معرض سخت ترین حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفتند. نبرد “فرقان” نامی که مقاومت بر این حمله رژیم صهیونیستی نهاده، ایستادگی اسطوره ای ملت فلسطین و اشغالگری خونین رژیم صهیونیستی و رهبران جنایتکار این رژیم را به تصویر کشید. رژیم اشغالگر گمان می کرد با حملات گسترده هوایی می تواند همان ابتدا به اهدافش برسد اما از ایستادگی و دلیری ملت فلسطین غافلگیر شد و ناکام ماند. امروز هم رژیم صهیونیستی در هر نبردی با مقاومت شکست خواهد خورد و مسلما به اهدافش نخواهد رسید.

وزارت کشور و امنیت ملی در غزه نیز به مناسبت سالروز جنگ ۲۰۰۸ اعلام کرد، در جنگ ۲۰۰۸ این وزارت خانه و سرویس های امنیتی، پلیس و خدمات رسانی نخستین هدف دشمن بودند تا از این طریق جبهه داخلی را منهدم و آشوب ایجاد کرده و به ملت غیور فلسطین آسیب بزند اما وزارت کشور در حفاظت از ملت مانند سوپاپ اطمینان عمل کرد و دشمن به اهدافش نرسید. امروز هم با وجود شرایط سخت در نوار غزه و شیوع ویروس کرونا، این وزارتخانه تمامی تلاش خود را برای حفاظت از ملت فلسطین به کار خواهد بست.‌

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد، دشمن صهیونیستی امروز هم با همه ابزار و امکانات خود باز هم نمی تواند اهداف ۱۲ سال پیش را محقق کند و سرویس های امنیتی و پلیس فلسطین برای مقابله با هرگونه چالشی آماده هستند و برای تحقق اهداف ملت فلسطین و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس به وظیفه خود عمل می کنند.