جرقه اصلاح (الان می توانیم بگوییم ریزش بورس) توسط دولت زده شد اما کنترل از دستش خارج شد.اما امیدواریم که دولت با استفاده از سودهای کلانی که از عرضه های اولیه و همچنین فروش بعضی از سهام که در اوج قیمت داشتند, بازار را حمایت و از ترس و وحشت موجود بکاهند.

وضعیت بورس طوری هستش که کف قیمتی می باشد و سهم ها از لحاظ قیمتی جذاب می باشد و روند حرکتی بازار بورس به اتمام نرسیده است.

سیکل های حرکتی  که از مهرماه ۹۷ شروع شده از لحاظ نمودارها پایان کار نمی باشد,بلکه یک اصلاح در حد قواره اصلاح مهر ماه سال ۹۷ و بازارها با این ۴ موج  به پایان نمی رسند.و حداقل پنج موج داریم و در صورتی که یک بازار ۵ موج داشته باشیم  حرکت های دیگری هم  که به صورت کارکشن های(الگوهای تصحیحی ) هفت موج به سمت بالا خواهیم داشت.در بدبینانه ترین حالت در انتهای موج چهار هستیم و با نگرش مثبت در انتهای چهار, موج هفت می باشیم.

از لحاظ نموداری , انتظار میرود که ماههای آینده بازار بورس برگردد و حتی از سقف های قبلی هم عبور کنند و بعضی از سهم ها که ریزش خیلی سنگینی رو درپی داشته است از لحاظ زمانی نیاز به نوسان بیشتر داشته تا مجددا حرکت جدید رو آغاز نمایند.

بازار بورس ایران منطبق با استاندارهای جهانی نمی باشد و در بورس های بین المللی سهام ها صرفا در بازه زمانی پنج دقیقه بسته و مجددا باز و شفاف سازی می شوند. در حالیکه در بازار بورس ما,سهام چند روز الی چند ماه بسته می شوند و در گزینه های شناوری سهام , محدودیت نوسان,دامنه نوسان منفی پنج درصدی و همچنین حجم مبنا ضعف و نقصان داریم.

به دو دلیل عمده می توان اشاره کرد که  اول , عدم نداشتن هسته معاملات قوی وهمچنین نبود زیر ساخت های قوی و دومین عامل اینکه بیشتر سهام ها دولتی می باشد و در نتیجه دولت جهت حق مدیریتی که دارد تمایلی به افزایش شناوری سهام ندارد و بیشتر در صدد

تشویق به افزایش سرمایه و عرضه های اولیه ای که ماهها قبل انجام شد که اگر پیگیر گزینه شناوری سهام بودن بهینه بود که با ابراز تاسف قصور می کنند.

جرقه اصلاح (آلان می توانیم بگوییم ریزش بورس) توسط دولت زده شد اما کنترل از دستش خارج شد.اما امیدواریم که دولت با استفاده از سودهای کلانی که از عرضه های اولیه و همچنین فروش بعضی از سهام که در اوج قیمت داشتند, بازار را حمایت و از ترس و وحشت موجود بکاهند.

چنین خاطر نشان کرد:جمعیت خیلی زیادی  با تبلیغات دولت و رسانه بدون اطلاع از بازار و بدون شم اقتصادی, تسلط به روندها و همچنین عدم آگاهی از ماهیت نوسانی آن ندانسته در زیانهای خیلی سنگینی هستند و در اولین روزهایی که بورس برگردد با فروش سهم خود با خاطره تلخ از بازار خارج می شوند.در صورتیکه سهامداران حرفه ای می دانند با وجود تورم و بی ارزش شدن دارائی بر حسب ریال, فروش سهام ها غیر منطقی و به زیان خواهد بود.

دولت هر چه سریعتر بازار بورس را  رونق ببخشد تا خروج نقدینگی بیشتری به سمت بازارهای  موازی ایجاد نشود,چنین تصریح کرد: در صورتی که حجم نقدینگی ها به سمت بازارهای موازی از جمله, دلار  و سکه سرریز شود,سیگنال خطر بازار را بیشتر  تهدید خواهد کرد و این نقدینگی سرگردان بایستی مدیریت شود.