معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: کودکان به واسطه تماس بیشتری که با اجسام و محیط دارند به آسانی در خطر ابتلا به این بیماری هستند و می‌توانند از دسته ناقلان بی علامت به حساب آیند.

حسین ناظمیان پور به مناسبت هفته ملی کودک عنوان کرد: روز جهانی و هفته ملی کودک از ۱۲ الی ۱۷ مهرماه است که شعار امسال آن «آینده ساختنی است» است. 

وی با اشاره به شرایط خاص امسال و شیوع ویروس کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ابتلای ۹ کودک به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان دیّر گزارش‌ شده است در حالی که با توجه به قرنطینه خانگی و عدم مراجعه بعضی از شهروندان آمار ابتلا کودکان به این بیماری از این تعداد نیز بیشتر باشد.

این مسئول اظهار کرد: کودکان به واسطه تماس بیشتری که با اجسام و محیط دارند به آسانی در خطر ابتلا به این بیماری هستند و می‌توانند از دسته ناقلان بی علامت به حساب آیند.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با بیان اینکه خطر ابتلا به کرونا در کودکان هم به‌اندازه بزرگ‌سالان وجود دارد تأکید کرد: هرگونه ساده‌انگاری در این مسئله صدمات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت لذا از خانواده‌ها تقاضا داریم تا آنجا که می‌توانند از بردن کودکان خود به محیط‌های مختلف خودداری کنند.

ناظمیان پور اضافه کرد: با بهتر شدن هوا شاهد حضور کودکان در کنار ساحل هستیم و از طرفی حساسیت خانواده‌ها نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی نسبت به قبل کمتر شده است که خود عاملی برای افزایش آمار کودکان مبتلا به کووید ۱۹ است اما مردم باید این موضوع را قبول کنند که روال زندگی مانند پیش نیست و کاهش دورهمی‌ها، میهمانی‌ها و عدم حضور در تجمعات مهم‌ترین اقدام برای مقابله با کرونا ویروس است.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: ممکن است کودکان مبتلا به کرونا دارای هیچ علائمی نباشند، اما این کودکان می‌توانند بیماری را به خانواده و افرادی که در ارتباط هستند انتقال دهند.

معاون شبکه بهداشت دیّر درباره شایع‌ترین علائم کرونا در کودکان، گفت: تب، سرفه خشک، تنگی نفس، گلو درد، اسهال و استفراغ از شایع‌ترین علائم این بیماری در کودکان است.

حسین ناظمیان پور تصریح کرد: مردم باید بدانند که اگر اصول بهداشتی را رعایت نکنند بیماری کرونا آنها را غافلگیر می‌کند و این بیماری بسیار خطرناک است.