نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اهتمام دشمنان برای نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران، برخی گرانی‌ها و احتکارها را حاکی از وجود دست‌های پشت پرده دشمن خواند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» امروز یازدهم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر یزد با بیان این که دشمن در سه محور با ایران اسلامی وارد نبرد شده است، اظهار کرد: هرچند دشمنان کشورمان در جنگ سخت و نظامی ناکام ماندند ولی تلاش دارند با جنگ نرم و اقتصادی و از طریق وارد آوردن سختی در رفاه و زندگی مردم میهمن عزیزمان، آنها را این نظام اسلامی دلسرد و ناامید کند و برخی گرانی‌ها و احتکارها نیز حاکی از وجود دست‌های پشت پرده دشمن در همین رابطه است.

وی تاکید کرد: مردم کشورمان باید دشمن شناس باشند و البته حکومت‌ها نیز به خوبی مدیریت کنند، باید باور داشته باشیم که دشمن هنوز هم در نبرد با ماست و امروز با جنگ اقتصادی درصدد از بین بردن ایران اسلامی است.

خطیب جمعه یزد افزود: باید باور کنیم که هیچ یک از دشمنان کشورمان نمی‌خواهند ایرانی مستقل و قدرتمند در منطقه حضور داشته باشد و تلاش دارند نشان دهند که اسلام کارایی لازم را برای جوامع ندارد.

وی گفت: باید همه به میدان بیایند، باید کار جهادی و تدبیر کار عالمانه کرد. دانشگاهیان باید وارد میدان شوند و دانش‌بنیان‌ها را تقویت کنند، باید در جامعه امیدآفرینی کنیم تا خدعه دشمنان را با توکل به خداوند خنثی کنیم.

آیت الله ناصری در ادامه با اشاره به مقاومت و توکل امام راحل(ره) در جریان نهضت انقلاب به خداوند و یادآوری هجرت امام(ره) از عراق به پاریس در چنین ایامی از ماه مهر، گفت: امام همانند بسیاری از بزرگان دینمان هجرت‌هایی داشتند که همگی موثر در تکمیل حرکت انقلاب بود و باید اتفاق می‌افتاد تا انقلاب به ثمر برسد.

وی ادامه داد: امام(ره) تا زمانی که در داخل کشور حضور داشت، مردم را طی چندین سال مرحله به مرحله بیدار کرد و پرده‌های ظلمت حکومت جور را از پیش روی چشم مردم برداشت به طوری که ابتدا به ترکیه و سپس به عراق تبعید شد.

امام جمعه یزد با بیان این که امام راحل(ره) در عراق مرحله‌ی جدیدی از نهضت انقلاب را کلید زد، تصریح کرد: امام در نجف، علما و طلاب عراق را با علمیت و دانش خود همراه و با طرح مبنای حکومت اسلامی، حرکت انقلاب اسلامی ایران را تثبیت کرد.

وی با اشاره به دشواری‌های هجرت امام از عراق به فرانسه، ادامه داد: امام در هجرت سوم خود که به پاریس انجام شد، حقایق اسلام و انقلاب را به جهانیان معرفی کردند و بسیاری از توطئه‌ها را علیه حرکت انقلاب خنثی کرد به طوری که در بازگشت به ایران و زمانی که تشکیل حکومت اسلامی را اعلام کرد، هیچ کسی در برابر این بیانات اعتراضی نکرد و امام خمینی(ره) با مدیریت توانمند خود توانست این انقلاب را به درستی هدایت و به سرانجام برساند.

آیت الله ناصری در پایان نیز به مناسبت هفته نیروی انتظامی در روزهای آتی اشاره و نقش این نیروی زحتمکش در تامین سلامت و امنیت جامعه و مسائل اجتماعی را یادآور شد.